Autostrada Arad-Timișoara a fost inaugurată în decembrie 2011, lună în care premierul Emil Boc a și dat spre folosință cei 32 de km de drum proaspăt asfaltați. După mai puțin de doi ani, autostrada se cere refăcută pe toată lungimea ei, din cauza lucrărilor de proastă calitate executate inițial, scrie adevarul.ro.
Autostrada în care s-au băgat peste 135 de milioane de euro a fost încă de la început presărată cu zone unde viteza este restricționată din cauza denivelărilor și crăpăturilor. Constructorii spun că autostrada nu a fost încă predată oficial pentru că nu a fost terminată.
Din cauza lipsei scurgerilor apa a ajuns sub asfalt, generând crăpături în zonele cu poduri și viaducte. Muncitorii au început recontrucția completă a traseului.
"S-a constatat o deteriorare a asfaltului la suprafaţă. Deocamdată se lucrează pe banda întâi, care se decopertează, după care este reasfaltată. Lucrările vor continua pe a doua bandă şi pe calea de la Timişoara spre Arad. Autostrada se află încă în administrarea constructorului, iar de la deschiderea traficului nu s-a putut circula niciodată cu viteza legală de 130 de kilometri la oră, viteza maximă permisă fiind de 100 kilometri la oră până în momentul predării către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumurilor Naţionale din România. Chiar şi după această predare, lucrări vor mai exista, pentru că în proiectul iniţial nu erau prevăzute reţelele de apă necesare toaletelor publice, astfel că ele vor fi introduse ulterior", a declarat pentru Mediafax subcomisarul Teodor Tudur, şeful Biroului de Poliţie Autostrăzi Vest.
Premierul a inaugurat autistrada când încă nu erau terminate lucrările de montare a parapeților, nu erau puse tiate indicatoarele iar la poduri mai trebuia lucrat.
Termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de mai multe ori, iar acum noul termen este de noiembrie 2013. Lucrările sunt executate de consorțiul FCC Construccion și Astaldi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News