În timp ce consumatorii fac din ce în ce mai multe cumpărături de pe tabletă sau smartphone, mai mult de jumătate dintre ei la nivel global (55%) afirmă că au parte de oferte mai bune dacă achiziţionează produsele online decât în magazin, conform unui nou studiu al PwC. Achieving Total Retail: Consumer expectations driving the next retail business model arată de ce comercianţii trebuie să dezvolte un nou model de afaceri orientat către client, care să se ridice la aşteptările consumatorului modern.
“Consumatorii vor totul şi, dacă se poate, imediat, iar retailerii trebuie să găsească o modalitate de a le livra acest lucru într-un mod profitabil. Retailerii se văd nevoiţi să-şi transforme cu totul afacerea, şi nu doar să ofere mai multe canale de vânzare”, a declarat Mihaela Mitroi, Liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC România.
O amprentă micşorată
Studiul, derulat pe 15,000 de cumpărători online din 15 ţări, arată o imagine similară la nivel global, în care cumpărăturile făcute pe internet devin o parte tot mai importantă a comportamentului de consum. De asemenea, mai nou, consumatorii cumpără de la tot mai puţine branduri de retail. De exemplu, când au fost rugaţi să aleagă un număr de retaileri de la care au cumpărat în ultimele 12 luni, dintr-o listă de 30 de nume bine-cunoscute din ţara lor, 15% dintre respondenţi au spus că au achiziţionat produse doar de la un retailer, dublu faţă de nivelul anului 2012.
Efectul reţelelor de socializare
Rezultatele subliniază rolul crucial pe care reţelele de socializare îl joacă acum în educarea consumatorilor, atât despre retailer, cât şi despre producători - 59% dintre respondenţi au declarat că urmăresc brandurile sau retailerii favoriţi pe reţelele de socializare. Acelaşi procent spune că a descoperit un brand pe reţelele de socializare, fapt ce arată rolul important al interacţiunii pe aceste reţele între retailer şi consumatori. “Cei care administrează brandurile sunt conştienţi că trebuie să îşi atragă clienţii către platformele lor online – numărul respondenţilor care au vizitat reţelele de socializare ca urmare a promoţiilor personalizate primite prin email sau mesaj a crescut de la 9% în 2012 la 21% anul acesta”, a adăugat Mihaela Mitroi. Legat de interacţiunea cu o companie ca urmare a unei experienţe plăcute sau neplăcute, 55% dintre cumpărătorii online la nivel global au vorbit despre experienţa lor cu un anume produs sau brand pe reţelele de socializare. Este interesant faptul că, recent, reţelele de socializare au căpătat rolul de “vitrină” a magazinului, din moment ce aproape o jumătate dintre cei intervievaţi (48%) au spus că au cumpărat produse utilizând reţelele de socializare, în urcare de la doar o zecime în 2012.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu