CEC Bank reacţionează cu privire la controalele ANPC în ceea ce priveşte calcularea ratelor pentru clienţi.
Publicitate
"CEC Bank respectă cu strictețe prevederile legale care stabilesc modalitatea de contractare și rambursare a unui credit bancar, dar nu întelege scopul acestui control, în condițiile în care clienților le sunt prezentate toate variantele de rambursare în momentul în care acestia iau un credit. Iar acest lucru se putea verifica foarte usor în orice unitate bancară.
Acest control pare făcut pe repede înainte iar vinovatul se pare că era deja cunoscut înainte de finalizarea investigației. Nu întelegem ce se urmărește prin această acțiune întreprinsă de ANPC, în condițiile în care banca oferă opțiunea de plată cu rate descrescatoare clienților. Aceștia au posibilitatea ca, după ce inițial au selectat opțiunea de rambursare în rate egale sau descrescătoare la începutul creditului, să opteze pentru modificarea tipului de rambursare a ratelor odată cu trecerea timpului.
Suntem banca cu cea mai mare retea de unități din România - peste 1.000, iar menținerea amprentei teritoriale ne-am asumat-o ca pe un rol social, în contextul în care România este în urma statelor dezvoltate în ceea ce privește incluziunea financiară.
Faptul că intrăm în contact, zi de zi, cu zeci sau sute de mii de clienți din absolut toate regiunile țării, ne obligă să apelăm la toate mijloacele legale pentru a dovedi partenerilor noștri corectitudinea cu care aplicăm prevederile legale", transmite CEC Bank.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 400.000 lei încă opt bănci din România pentru practici comerciale înşelătoare.
În cadrul activității sale de supraveghere a pieței, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a continuat seria de verificări a modului în care băncile pun în practică contractele de creditare pe termen mediu și lung, cu termen de rambursare de peste 10 ani, către consumatorul-persoană fizică, în lei sau valută, precum și dacă elementele prevăzute în condițiile contractuale respectă drepturile consumatorilor, se menţionează în comunicat.
Astfel, s-au încheiat verificările la alți 8 operatorii economici financiari bancari care activează pe teritoriul României, la care ANPC a identificat fapte contravenționale, respectiv practici comerciale înșelătoare săvârșite de aceștia cu privire la modul de calcul al ratelor, prin faptul că, pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat și 75 % dobândă. Prin aceasta modalitate de calcul, consumatorii plăteau, de fapt, preponderent dobândă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu