Prof. univ. dr. Radu Gologan critică modul în care se desfăşoară examenele naţionale, atrăgând atenţia asupra unei probleme care poate afecta dezvoltarea elevilor în anii de liceu şi chiar mai departe.
Publicitate
Prof. univ. dr. Radu Gologan a vorbit, într-un dialog cu conf. dr. Georgeta Pânișoară, despre examenele naţionale. Radu Gologan atrage atenţia asupra celor două momente de "şoc" de care are parte copilul în timpul şcolii: la clasa a V-a şi la trecerea în clasa a IX-a.
"Copilul are un şoc la clasa a V-a şi, ulterior, la clasa a IX-a. La clasa a cincea apare pentru că, atunci, există foarte mari diferenţe între dezvoltarea intelectuală a copiilor. La clasa a IX-a lucrurile sunt diferite. Acolo depinde felul în care şcoala şi examenele naţionale strică dezvoltarea intelectuală a copiilor. Mai ales la matematică. Acolo e marea problemă, pentru că examenul naţional de matematică nu e unul care să măsoare raţionamentul corect şi felul în care a înţeles obiectele cu care lucrează matematica.
El învaţă aproape pe de rost să rezolve un set finit de exerciţii care se fac la fel. Şi atunci poate să ia zece şi când ajung la un liceu de elită descoperă că nu fac faţă. Pentru că ei nu au învăţat să raţioneze matematic. Au învăţat nişte reţete şi de acolo toate conflictele şi toată tevatura care se face în jurul matematicii. Dar poate că se întâmplă la fel şi în cazul altor materii", a explicat prof. univ. dr. Radu Gologan.
VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu