Prezența bicicliștilor pe trotuare și prin parcuri este contestată de pietonii care vor măsuri clare pentru evitarea accidentelor tot mai dese.
Lipsa delimitării dintre pistele pentru bicicliști și trotuarele pietonale duc adesea la controverse și chiar la accidentări grave pentru care nimeni nu răspunde. Fostul șef al Poliției Rutiere, Lucian Diniță, a declarat că, săptămâna trecută, chiar soția sa a fost victima unui astfel de accident. "Săptămâna trecută, soția mea mergea de la Piața Unirii spre Tribunalul București pe trotuar. Un biciclist a venit din spate și a lovit-o atât de tare de a umplut-o de sânge. Ăla a fugit printre blocuri și nu l-a văzut nimeni. Este incredibil așa ceva!", a declarat Lucian Diniță pentru DCNews. Mai mult, fostul șef al Poliției Rutiere susține că "din 2003 până acum, administrațiile publice locale, că e comună, că e oraș, ar fi trebuit să facă pistele de biciclete. Există obligație cu privire la acest aspect". "Eu sunt trup și suflet pentru bicicliști, dar trebuie să li se creeze niște condiții" a mai spus Diniță.
"Aleile parcurilor sunt pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier"
Un cititor a înaintat redacției o scrisoare cu privire la slalomurile făcute de bicicliști prin parcurile Bucureștene. "În altă ordine de idei am rugămintea să abordați la știri și problema bicicliștilor ce călăresc bicicletele pe aleile parcurilor.Nu putem în calitate de pietoni circula în liniște pe aleile parcurilor de biciclete. Mai trec și în viteză făcând slalom printre pietoni.Vum!vum!vum!vum! și din spate și din față.Că sunt copii,că sunt tineri,că sunt vârstnici n-au nicio jenă.Și dacă scrii la Primăria Capitalei,la ALPAB,la Poliția Rutieră nu iau nicio măsură în sensul ăsta.Parcă ai vorbi cu pereții.Te plângi la niște stane de piatră.La Deva au fost montate indicatoare pentru interzicerea bicicletelor la intrările în Parcul Arras.De ce nu putem face și la București același lucru la intrările în parcuri???????????Veșnicia s-a născut la sat și nesimțirea s-a născut la București.E cât muntele.Când vor avea parcurile din capitală indicatoare pentru interzicerea bicicletelor la intrări??????????Când vom putea în calitate de pietoni circula pe alei în liniște fără să mai fim deranjați de biciclete??????????Aleile parcurilor sunt pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier.Să dispară și chioșcurile pentru biciclete de închiriat.Cine iubește mersul pe două roți să își cumpere bicicletă și să o conducă de acasă până la intrarea în parc pe carosabil alături de conducătorii auto respectând aceleași reguli de circulație alături de ei și de acolo să meargă pe jos.Particularizând pentru parcul Herăstrău cine iubește mersul pe două roți să își cumpere bicicletă și să o conducă de acasă până în parcarea din Șoseaua Pavel Kiseleff și de acolo să fie pieton", se arată în scrisoarea cititorului.
"Să ruleze cu bicicletele pe carosabil alături de conducătorii auto"
"În privința transportului cu tramvaiul ne punem zilnic viețile în pericol în stații cu peroane nesecurizate și fără peroane și în privința mersului pe jos nu mai putem circula în liniște pe trotuare și pe treceri de pietoni și pe aleile parcurilor în condiții de siguranță din cauza bicicliștilor ce călăresc bicicletele care sunt mijloace rutiere pe trotuare și pe treceri de pietoni și pe aleile parcurilor care sunt spații strict pietonale.Să nu mai zic că mai sunt și bicicliști ce rulează cu bicicletele pe carosabil pe contrasens și bicicliști ce rulează cu bicicletele pe carosabil regulamentar până ajung în dreptul semaforului rutier ce indică roșu și când ajung în dreptul semaforului rutier ce indică roșu trec mai departe pe culoarea roșie a semaforului rutier în loc să aibă bunul simț să oprească la culoarea roșie a semaforului rutier.Bicicliștii din capitală nu respectă legislația rutieră.Respectă legea junglei.Bicicleta e mijloc rutier.Să ruleze cu bicicletele pe carosabil alături de conducătorii auto respectând aceleași reguli de circulație alături de ei!", susține cititorul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News