COP26: Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota şi Stellantis nu au semnat angajamentul privind renunţarea la automobilele alimentate cu combustibili fosili

Inundațiile provocate de de maree într-o zonă rezidențială din nordul Jakarta, Indonezia. Potrivit raportului Deltares, partea de nord-vest a Jakarta se scufundă cu o rată de șapte până la 10 centimetri pe an, în timp ce se află între doi și patru centim
Inundațiile provocate de de maree într-o zonă rezidențială din nordul Jakarta, Indonezia. Potrivit raportului Deltares, partea de nord-vest a Jakarta se scufundă cu o rată de șapte până la 10 centimetri pe an, în timp ce se află între doi și patru centimetri în nord-est, ceea ce face din Jakarta unul dintre cele mai rapide orașe cu scufundare din lume. Activiștii și liderii de mediu sunt adunați la Glasgow la Conferința Națiunilor Unite privind schimbările climatice.

Mai multe ţări, companii şi oraşe s-au angajat miercuri să elimine până în 2040 vehiculele alimentate cu combustibili fosili, ca parte a eforturilor de a reduce emisiile de CO2 şi de a combate încălzirea globală, în cadrul Conferinţei Naţiunilor Unite privind schimbările climatice (#COP26) de la Glasgow (Scoţia), transmit Xinhua, BBC şi Reuters. 

Dar o serie de mari producători auto, inclusiv Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota, Stellantis, BMW, Hyundai şi Honda, precum şi pieţe auto cum ar fi China, Statele Unite, Germania şi Franţa nu au semnat documentul, ceea ce indică dificultăţile în trecerea la emisii zero.

În schimb, Ford, Mercedes-Benz (divizie a Daimler AG), General Motors, Volvo Cars, Daimler AG's Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover, BYD Co Ltd (China) au semnat documentul prin care se angajează să elimine automobilele şi camionetele echipate cu motoare pe combustie internă pe pieţele importante până în 2035 şi pe plan global până în 2040.

Investitorii şi băncile au dat asigurări că vor sprijini tranziţia, iar unii proprietari de flote s-au angajat să folosească automobile şi camionete cu emisii scăzute. Printre ţările care au semnat acordul se află Canada, Danemarca, India, Irlanda, Mexic, Olanda, Noua Zeelandă, Suedia, Polonia şi Marea Britanie, care deja anunţase interzicerea vânzărilor de vehicule noi pe benzină şi motorină din 2030.

Conform analiştilor, transportul în UE şi SUA este responsabil pentru aproximativ o treime din emisiile de CO2, unul din gazele de seră care contribuie la încălzirea globală.

Din acest total, în UE aproximativ 70% vine din transportul rutier. UE s-a angajat să-şi reducă emisiilor cel puţin cu 55% până în 2030 faţă de nivelul din 1990, iar blocul comunitar a propus interzicerea maşinilor noi pe benzină şi motorină din 2035 şi va construi staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, precizează Agerpres.

Ample evenimente și proteste cu ocazia COP26

Autorităţile au arestat 70 de persoane în cursul manifestaţiilor organizate în paralel cu conferinţa COP26 de la Glasgow privind schimbările climatice, a anunţat poliţia scoţiană, transmite joi dpa. Potrivit comandantului adjunct Gary Ritchie, operaţiunea de asigurare a ordinii în marja COP26, care a început la 31 octombrie şi se încheie vineri, a fost 'cea mai mare din istoria Marii Britanii'.

Acesta a menţionat că pe parcursul conferinţei au avut loc 'numeroase evenimente şi proteste, unele oficiale şi altele neoficiale, atât în oraş cât şi în ţară', dar, 'cu excepţia unei mici minorităţi de protestatari care au vrut să creeze conflict şi să compromită siguranţa publică, toate aceste evenimente au fost paşnice'.

Ample manifestaţii, cu participarea a mii de oameni, au fost organizate în weekend în Marea Britanie şi în Irlanda împotriva schimbărilor climatice şi pentru a solicita acţiuni în cadrul discuţiilor care au loc la summitul ONU privind clima de la Glasgow. În total, aproximativ 200 de astfel de evenimente au fost convocate în Marea Britanie, dar şi în întreaga lume, pentru o zi globală pentru justiţie climatică, au declarat organizatorii, Coaliţia COP26.

Un prim proiect de rezoluţie al COP26 solicită statelor semnatare 'să îşi revizuiască şi să îşi consolideze obiectivele pentru 2030 (de reducere a emisiilor) astfel încât acestea să se alinieze până la sfârşitul anului 2022 obiectivului privind temperatura din Acordul la Paris', respectiv limitarea încălzirii 'cu mult sub' +2 grade Celsius faţă de nivelurile din perioada preindustrială şi, dacă este posibil, la +1,5 grade Celsius. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel