Copiii din Ucraina, între educație online și izolare socială. Reportaj Reuters: Singurătatea devine o obișnuință

Foto: Caleb Oquendo/Pexels
Foto: Caleb Oquendo/Pexels

Pentru Arina Herasymova, o elevă de clasa a treia din Ucraina, care apare într-un reportaj Reuters, singurătatea devine o obișnuință în camera ei, în timp ce privește ecranul unde apar învățătoarea și colegii săi.

"Mi-ar plăcea să merg la școală, la lecții. Să mă joc cu prietenii în pauze, nu să stau acasă", a spus ea.

Arina, în vârstă de 8 ani, locuiește în apropierea liniei frontului din invazia Rusiei în Ucraina, care se apropie de cea de-a doua aniversare și a determinat mulți copii locali să urmeze cursuri online.

Războiul a privit pe mulți elevi mai mici, în special, de oportunitatea de a începe școala ca majoritatea colegilor lor din alte zone.

Mai întâi, pandemia de coronavirus a dat peste cap programul zilnic al Alinei, apoi a venit invazia Rusiei din februarie 2022, conform mamei sale, Irina, în vârstă de 32 de ani, care a declarat că fiica sa, cândva activă, este vizibil tristă.

"Mă uit acum la ea și s-a schimbat complet", a spus mama elevei. "Nu mai vrea să facă nimic."

Luptele continuă la doar 25 de mile (40 de kilometri) distanță de orașul lor, Sloviansk, din regiunea estică Donetsk, care se confruntă cu amenințarea constantă a atacurilor aeriene ruse.

Profesoara Alinei le reamintește elevilor că lecțiile sunt suspendate temporar dacă se aude alarma de raid aerian.

Directorul școlii locale, Anatoliy Pohorelov, a declarat că orele în zonele de primă linie, cum ar fi Sloviansk, vor rămâne la distanță până când vor fi construite adăposturi mai bune împotriva bombelor sau până când se va încheia războiul.

În regiunea nord-estică Harkov, care se învecinează cu Rusia, autoritățile au început construirea unor școli subterane puternic fortificate pentru a permite copiilor să revină în siguranță la studiile în persoană.

"Poate că atunci când Ucraina își va recupera o parte importantă sau întregul său teritoriu, vom putea vorbi despre învățarea mixtă sau în persoană", a spus Pohorelov. "Dar acum, nu avem această oportunitate."

Ca rezultat, atât elevii, cât și părinții lor spun că lipsa interacțiunii față în față a avut un impact serios asupra stării mentale și sociale a copiilor.

"La școală și la grădiniță, era mult mai distractiv decât online", a spus Angelina Bondarenko, în vârstă de 8 ani, care a revenit la Sloviansk luna trecută pentru prima dată din martie 2022.

"La școală aveam prieteni, ca Liza, eram două prietene. Ca niște gemeni."

Atât Angelina, cât și Arina nu își întâlnesc niciodată colegii, cunoscându-i doar online - o situație extraordinară având în vedere că majoritatea copiilor își formează primele adevărate prietenii la școală.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel