Milioane de chinezi izolați la domiciliu au descoperit bucuria gătitului. Iată care a fost cea mai căutată rețetă.
Izolaţi la domiciliu în contextul măsurilor draconice instituite de guvernul chinez pentru a stăvili răspândirea coronavirusului, milioane de persoane îşi descoperă în această perioadă, când restaurantele sunt închise pe tot teritoriul ţării, un interes neaşteptat pentru gătit, informează Reuters, scrie Agerpres.
Bucătarul Zhang Xuesi pregăteşte în faţa camerei de luat vederi a unui telefon mobil un preparat în stil cantonez, din crevete dat prin pesmet.
"Dacă arzi pesmetul, strici preparatul", spune acesta, amestecând în tigaie cu o spatulă şi sfătuind sute de persoane care îi urmăresc transmisiunea în direct să menţină flacăra scăzută la aragaz.
Cei care urmăresc transmisiunile regulate ale unor bucătari precum Zhang ca să înveţe cum să prepare mâncăruri chinezeşti şi occidentale şi-au adus contribuţia la creşterea vânzărilor echipamentelor pentru copt şi prăjit, dar şi a telurilor pe platforme de comerţ online precum JD.com şi Pinduoduo.
Descărcările celor mai populare aplicaţii pentru gătit au crescut de peste două ori în februarie, ajungând la 2,25 de milioane pe platforme precum Xiachufang, de la 1 milion în ianuarie, a precizat firma de cercetare de piaţă Sensor Tower.
În luna de după declanşarea epidemiei, la sfârşitul lui decembrie, informaţiile despre gătit şi mâncare au adus peste 580 de milioane de vizualizări pe platforma sa, a precizat compania chineză de video streaming Billibilli.
Bucătarul Zhang lucrează pentru producătorul din domeniul culinar DayDayCook, ai cărui reprezentanţi au declarat pentru Reuters că în februarie numărul noilor utilizatori ai platformei s-a triplat în comparaţie cu ianuarie, când o reţetă de tocăniţă de tofu şi crevete a strâns cele mai multe vizualizări de la începutul epidemiei.
"Nu am câştigat niciodată noi utilizatori cu o viteză atât de mare după lansarea serviciului în 2012", a spus fondatorul şi directorul executiv, Norma Chu.
Mulţi dintre noii bucătari la domiciliu sunt persoane care trăiesc în oraşe, spun reprezentanţii acestei industrii, marcând o modificare a obiceiurilor pentru un grup de persoane obişnuite să mănânce regulat în oraş, un obicei ieftin în China, sau se bazează pe livrarea preparatelor la domiciliu, rapidă şi convenabilă.
Wu Shuang, o tânără de 30 de ani, care lucrează pentru o companie din domeniul internetului în Beijing, a spus că în februarie şi-a petrecut cea mai mare parte a timpului în locuinţă, învăţând cum să pregătească pâine şi tăiţei chinezeşti, de obicei prin intermediul platformelor online.
Pe lângă vizionarea emisiunilor despre gătit, ea citeşte comentariile utilizatorilor pentru a învăţa din greşelile lor, iar singurul aspect negativ al acestor experimente este că trebuie să cureţe apoi toată bucătăria. Pe lângă cunoştinţe despre gătit, interacţiunile online oferă celor care participă la cursuri şi o supapă emoţională, a adăugat Zhang.
"În trecut, utilizatorii erau interesaţi de învăţarea doar a trucurilor culinare, dar acum vorbim despre tot felul de subiecte", a precizat acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News