Primăria Capitalei s-a lăudat că a introdus tramvaie noi pe linia lui 41...
... doar că omite să spună ce saună este în aceste mijloace de transport în comun.
STB se lăuda că „tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon”, doar că în tramvai este saună.
Un cititor DC News ne-a spus că este un coșmar să meargă la muncă, în primele ore ale zilei, cu tramvaiul 41.
„Se laudă că au cumpărat tramvaie noi, dar noi circulăm în condiții mizerabile. Este înghesuială și mori de cald. Nu înțeleg de ce nu se dă drumul la aer condiționat. Se scurge apa pe noi în fiecare dimineață. Ajungem la muncă transpirați de parcă am făcut saună. Nu este normal ca în capitala României, în anul de grație 2023, să circuli în condiții groaznice și să ajungi la muncă transpirat”, ne-a scris un cititor.
De altfel, situația aceasta cu lipsa pornirii aerului condiționat nu este doar dimineață. O altă persoană s-a plâns că la fel este și după-amiaza:
„Mesaj care va rămâne necitit: Astăzi am circulat cu tramvai 41 între Ion Mihalache și Piata Drumul Taberei fără aer condiționat, într-o aglomerație și căldură groaznică. Sunt tramvaie noi cu aer condiționat. Funcționarea lui rămâne la latitudinea vatmanului? Întreb. Mulțumesc. Acesta este mesajul pe care l-am trimis STB-ului și la care nu voi primi răspuns; sunt obișnuită”.
Tramvaiele moderne, cu o lungime de 36 de metri, circulă pe linia 41 între Terminalele Ghencea și Piața Presei Libere, una dintre cele mai aglomerate rute din București.
„Achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere, atât pentru STB SA, cât și pentru călători:
– Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC
– Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
– Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
– Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
– Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant
– Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra
– Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale
– Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune
– Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului”, a transmis STB.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News