Toamna anului 2014 a venit cu o revoluție în publicitatea românească. Cosmote și Romtelecom au devenit Telekom România, în ceea ce reprezintă cel mai mare proces de rebranding din istoria pieţei locale de telecomunicaţii.
Buget de 15 milioane de euro și echipă de 2.000 de oameni
O echipă formată din aproximativ 2.000 de oameni, cu un buget de 15 milioane de euro în spate, a muncit pentru ca publicul să afle despre schimbare și să se familiarizeze cu numele și logo-ul noii companii de pe piața românească a telecomunicațiilor.
50.000 de oameni au aprins magenta!
Pe 13 septembrie, peste 50.000 de români au aprins magenta! Ei au controlat spectacolul de lansare a noului brand, prin intermediul tehnologiei de ultimă oră oferite de Telekom România. Oraşele Bucureşti (30.000 de participanţi), Cluj şi Iaşi (câte 10.000 de participanţi) au fost conectate de transmisiuni live în timp real, pentru a oferi un show interactiv nemaiîntâlnit până acum în țara noastră.
Spectacolul a fost controlat de participanţi prin intermediul aplicaţiei "HAI!" (disponibilă în Play Store şi App Store), care a intermediat împărtaşirea a mii de experienţe în mediul digital. Aplicaţia a înregistrat peste 25.000 de descărcări şi a conectat participanţii la principalele momentele ale spectacolului: peste 50.000 de voci, din trei oraşe, au cântat simultan într-un karaoke live.
Rezultate remarcabile în mediul online
Noua pagină comună de Facebook a Telekom România a înregistrat un reach de aproape 5 milioane de utilizatori, cu un număr total de peste 10 milioane de afișări în săptămâna anterioară rebranding-ului, potrivit kapra's blog.
Aproape 200.000 de vizitatori unici au accesat website-ul evenimentului (www.fanmagenta.ro) în mai puțin de trei săptămâni.
Orange și Vodafone, procese asemănătoare, dar nu cu aceeași desfășurare de forțe
Cel mai mare proces de rebranding din istoria pieţei locale de telecomunicaţii are însă predecesori importanți, de care cei mai mulți dintre români probabil că au uitat. Chiar dacă acum poate părea ciudată folosirea numelui Telekom pentru Cosmote și Romtelecom, piața locală de telecomunicații a mai trecut prin procese asemănătoare de rebranding: până în 2002, Orange s-a numit Dialog, iar până în 2005, Vodafone a fost Connex, potrivit capital.ro.
Patru companii au lucrat pentru lansarea noului brand
Lansarea noului brand a fost comunicată cu sprijinul mai multor companii specializate: GMP Advertising (comunicare de marketing și evenimente de lansare pentru consumatori), V+O Communication (comunicare corporativă, evenimente de lansare corporate și comunicare internă), Bakers Digital Communication (social media), Media Investment (servicii media) și Webstyler (digital). Conceptul campaniei de lansare a fost dezvoltat de către GMP Advertising.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu