Membrii Guvernul au avizat, miercuri, un nou contract cu firma americană Bechtel, pentru continuarea construirii autostrăzii Transilvania. Prin închierea acordului, costului aferent lucrărilor va fi redus cu 6,9 milioane de euro/km. De asemenea, , contractul permite scoaterea la licitaţie a tronsoanelor nenîncepute încă.
"Boagiu a reiterat faptul că noua formă a contractului cu Bechtel aduce statului român o economie de 6 miliarde de euro, iar la avantajele pe care le-a menționat anterior, ministrul Transporturilor a adăugat faptul că au fost schimbate termenele de plată a facturilor de la 25 de zile la 65 de zile, iar garanția lucrărilor a fost extinsă de la 24 la 30 de luni. În plus, cuantumul total al claimurilor depuse de Bechtel a fost coborât de la 380.000.000de euro la 115.000.000 euro, plătibili în trei tranșe, până în luna mai 2012.
De asemenea, ea a arătat că din contract a fost eliminată clauza care interzicea statului să scoată la licitaţie vreunul dintre tronsoanele autostrăzii, în cazul rezilierii contractului.
MTI a început deja procedurile pentru organizarea licitațiilor pe tronsoanele de autostradă la care Bechtel a recnunțat. Astfel, documentația pentru tronsonul Nădășel-Gilău este finalizată și urmează licitația de construire și se află în pregătire proiectarea tronsonului Târgu Mureș-Câmpia Turzii. "Putem visa pe viitor și la o alocare din sursele europene", a spus Boagiu, referindu-se la faptul că UE s-ar putea arăta dispusă să aloce fonduri României pentru autostrăzi în noua formă a contractului Bechtel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News