Pentru a contracara efectele inflației, Germania va oferi bilete lunare la preț fix pentru transportul în comun pentru următoarele trei luni.
În următoarele trei luni, germanii vor putea călători în țară pentru doar 9 euro pe lună, într-o încercare de a aborda creșterea costului vieții. Tot transportul local și regional pe trenuri, autobuze și metrou este inclus în inițiativa guvernului, deși aceasta nu include și trenurile interurbane.
Biletele ieftine sunt, de asemenea, menite să-i determine pe oameni să renunțe la mașini.
Cu toate acestea, taxa pe combustibil a fost redusă și cu aproximativ 30 de cenți pe litrul de benzină, scăzând prețurile sub 2 euro. Taxa a fost redusă la minimul UE, din nou pentru următoarele trei luni, așa că și prețurile la motorină sunt reduse cu aproximativ 14 cenți pe litru.
Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a descris biletele de 9 euro pe lună ca fiind o mare oportunitate: ”Este un succes că am vândut deja șapte milioane de bilete”, transmite BBC.
Cu toate acestea, compania feroviară Deutsche Bahn se luptă deja cu supraaglomerarea, întârzierile și anulările, iar perspectiva a milioane de pasageri în plus a stârnit critici la adresa planului.
Mai puțin de 70% dintre trenurile de lungă distanță au ajuns la timp în aprilie, dar Wissing spune că rețeaua feroviară funcționează doar la 80% din capacitate. Nu au fost raportate probleme majore pe calea ferată în orele de după începerea schemei, miercuri dimineață.
Ca și în mare parte din restul lumii, germanii au fost afectați de creșterea prețurilor la energie, cu inflația de până la 7,9% luna trecută. Cancelarul Olaf Scholz a declarat miercuri membrilor parlamentului german că principala cauză a creșterii prețurilor a fost invadarea Ucrainei de către Rusia.
Potrivit estimărilor, în țară există un deficit de aproximativ 150.000 de ingineri și, potrivit experților, aceste cifre sunt pe cale să crească. Asociația Inginerilor Germani (VDI) a înregistrat 151.300 de locuri de muncă vacante la Târgul de la Hanovra, cel mai mare târg industrial din lume, un record de la începutul anului 2011.
”Aceste date sunt alarmante, deoarece pun în pericol lupta împotriva schimbărilor climatice. Pentru a pune capăt acestei situații este necesar să apelăm la profesioniști străini și să promovăm imigrația calificată, tot pentru că, în țară, salariile acestor profesioniști sunt destul de atractive”, informează VDI citat de Europa Today.
O persoană care lucrează în sectorul ingineriei din Germania câștigă în medie în jur de 3.220 de euro pe lună.
”Această lipsă de muncitori calificați devine un obstacol. Fără suficienți ingineri și specialiști, tranziția energetică nu va avea succes”, avertizează Dieter Westerkamp, șef de tehnologie la VDI. În orice caz, implementarea accelerată cerută de politicieni nu poate fi realizată, transmite Welt.
Potrivit monitorului de inginerie pe care VDI îl realizează împreună cu Institutul Economic German (Iw) din Köln, aceste cifre se vor înrăutăți.
”În viitor, posturile vacante nu vor fi ocupate de absolvenții de inginerie așteptați”, spune Westerkamp, făcând referire la o proiecție lw până în anul 2030. Aproximativ 56.000 de ingineri se pensionează în fiecare an, pe lângă alte 74.500 de noi locuri de muncă. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu