Devenite deja populare în industria de e-commerce, plățile amânate, instrumentele financiare cunoscute și sub numele Buy Now Pay Later (BNPL) și tehnologiile machine learning, devin destul de populare și în România, fapt care, conform estimărilor specialiștilor, ar putea duce la o creștere de 20% a cumpărăturilor online în 2022.
Publicitate
Mai mult decât atât, specialiștii de la promocodius.com, una dintre cele mai importante platforme de reduceri și cupoane din România, au observat o creștere importantă a interesului marilor jucători din piață în a folosi din ce în ce mai des aceste tehnologii și cu scopul de a crește gradul de fidelizare a clienților.
Conform studiilor realizate de specialiștii Promocodes, marii retaileri din e-commerce, interesați din ce în ce mai mult de dezvoltarea operațiunilor și creșterea gradului de retenție a clienților, adoptă cele mai noi tehnologii capabile de a atrage și a păstra fluxul din ce în ce mai mare de clienți, care realizează cumpărături online.
Buy now, pay later este una dintre cele mai flexibile modalități de plată, prin intermediul căreia, clienții magazinelor online pot beneficia de posibilitatea de a amâna plata produselor cu până la 30 de zile, fără a fi nevoiți să achite costuri suplimentare. Printre cele mai cunoscute companii, care oferă astfel de servicii în România, se află:
⦁ Mokka – lansată pe piața noastră în 2020, a fost foarte bine primită atât de clienți cât și de retaileri, România fiind a treia țară din lume în care această aplicație a fost lansată. Mokka poate fi integrată rapid pe site-urile comercianților sau în magazine prin dispozitive fizice. Înregistrarea în aplicație este gratuită, durează aproximativ 2 minute, singurul document solicitat fiind cartea de identitate. Este un sistem de plată integrat cu succes de magazine importante precum Sinsay, în cadrul căruia poate fi folosit și un ⦁ cupon reducere Sinsay, Cropp, Mohito, Lensa, CCC și multe altele.
⦁ PayPo – una dintre cele mai noi companii care oferă metode de plată alternative, originară din Polonia, a intrat recent pe piața noastră este în prezent disponibilă în cadrul magazinului Modivo, însă plănuiește să investească 50 de milioane de euro în următorii ani, pentru extinderea pe piață.
⦁ PayU – unul dintre cei mai cunoscuți furnizori de servicii de plată online, a anunțat anul acesta o soluție nouă de plată BNPL, disponibilă pentru clienții români prin eMAG, prin intermediul căreia aceștia pot amâna o plată sau pot plăti produsele în rate egale.
Machine learning, o ramură a inteligenței artificiale și a informaticii, care se concentrează pe utilizarea datelor și a algoritmilor pentru a imita modul în care învață oamenii, este o altă tehnologie inovativă, folosită din ce în ce mai des de marii retaileri, cu scopul de a le oferi clienților experiențe de shopping mai plăcute și personalizate.
O radiografie a pieței de e-commerce din România, în care aceste tehnologii sunt introduse treptat, relevă creșteri semnificative, atât în ceea ce privește valoarea acesteia, cât și în ceea ce privește numărul de clienți care achiziționează bunuri sau servicii online.
Anul acesta piața de e-commerce din România înregistrează o valoare, conform Asociației Române a Magazinelor Online, de 7 miliarde de euro, de trei ori mai mare decât valoarea înregistrată în 2017, care a fost de 2.8 miliarde de euro, fiind așteptată o creștere de 20% a industriei, comparativ cu anul precedent.
Și numărul de clienți din România, care au achiziționat bunuri sau servicii online a crescut, conform datelor furnizate de Eurostat, de la 44% în 2021, la 45% în 2022.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu