Din nefericire stenogramele, care curg valuri de la ultimele intruniri, desfasurate la Mamaia, ale staff-ului PNL, nu se refera decat, aproape exclusiv, la ceea ce lasa impresia ca ar constitui un scandal politic. Altfel s-ar fi putut observa cu usurinta de catre toti cei interesati ca PNL a luat cateva decizii politice extrem de importante. Si pe care, in buna masura, Crin Antonescu le-a prezentat in discursul inaugural al noii sesiuni parlamentare. Dupa ce, in prealabil, a obtinut un consens in staff-ul USL. Nici acest discurs, dupa parerea mea absolut spectaculos, nu a fost retinut de opinia publica. In esenta, PNL in general si Crin Antonescu in special vor trece in aceasta sesiune printr-o proba de foc.
Este PNL suficient de puternic pentru a impune in USL si apoi in viata publica schimbari majore, in consens cu programul electoral si cu exigentele unei democratii reale? Va sti PNL sa lucreze bine cu PSD fara a incalca vreunul dintre principiile si regulile pe care singur si le-a impus? Este proba de foc partidului. Daca va reusi, atunci scorul la europarlamentare va fi bun si va confirma rezultatele de la locale si legislative, unde s-a prezentant in fata alegatorilor in alianta cu PSD care este cel mai mare si cel mai disciplinat partid. Iar Crin Antonescu, la randul lui, isi va confirma statutul de lider puternic care poate conduce un partid, devenit cu adevarat national si de masa, cu mana sigura, dar respectand intreaga democratie interna. Consolidandu-si astfel profilul de prezidentiabil.
Dar care sunt marile obiective politice promovate acum de PNL? De ce reprezinta ele o grea si ambitioasa incercare? Le voi enumera fara prea multe comentarii. Cea mai importanta tinta este transformarea Parlamentului, inca in cursul acestei sesiuni, dintr-o anexa a Guvernului in principala putere in stat capabila sa controleze Executivul. Nu s-a intamplat niciodata pana acum in istoria recenta a Romaniei. Ca sa se intample aceasta minune, care de fapt inseamna intrarea in normalitate, numarul ordonantele de urgenta trebuie drastic redus. Pe de o parte. Pe de alta parte, este obligatoriu ca dezbaterile in Parlament, in comisii si plen sa capete consistenta. Existand dezbateri substantiale si, daca este nevoie, chiar indelungate, se realizeaza trei lucruri. In primul rand, Parlamentul, in ansamblul lui, nu va mai functiona ca o masina de vot. Ci ca o putere deliberativa. In al doilea rand, opozitia se va bucura de respectul cuvenit. Iar opinia publica va avea acces la mai multe informatii si va putea interveni prin dezbaterile societatii civile.
Citește mai multe pe CorectNews
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News