Volkswagen a anunțat că renunță la şase contracte colective de muncă.
În acest context, conflictul dintre companie, sindicate şi consiliul său de întreprindere cresc, transmite CNBC. ”Compania se vede forţată să facă acest lucru din cauza provocărilor economice actuale”, a arătat Volkswagen într-un comunicat. Volkswagen a spus că renunţă la acordul de protecţie a forţei de muncă, aflat în vigoare pentru forţa de muncă germană din anul 1994, dar şi la un acord de salarizare care îi privește pe angajaţii cu funcţii de specialitate ori de conducere.
Totodată, compania a precizat faptul că anulează acordurile pentru lucrătorii temporari şi cele care menționează că firma trebuie să preia ucenici care şi-au finalizat formarea.
”Faza actuală contribuie la incertitudine. Putem contracara acest lucru dacă creăm perspective de viitor pentru compania noastră în curând. Acest lucru se aplică companiei, precum şi nivelurilor acordurilor salariale”, a zis şeful resurselor umane de la Volkswagen, Gunnar Kilian, în comunicatul citat. Securitatea locurilor de muncă pentru angajaţi rămâne în vigoare până la data de 30 iunie 2025, a evidențiat Volkswagen, menționând faptul că acum va începe negocierile cu reprezentanţii lucrătorilor.
Șefa Consiliului pentru întreprindere al VW, Daniela Cavallo, a spus, marți, că planurile Volkswagen vor fi respinse. ”Acum, compania a făcut ceea ce ne aşteptam de zile întregi. Şi situaţia rămâne aceeaşi: vom opune o rezistenţă acerbă la acest atac istoric asupra locurilor de muncă ale noastre. Cu noi, nu vor fi disponibilizări”, a reiterat ea.
Thorsten Gröger, negociator principal la sindicatul IG Metall, a zis marţi că vor exista obiecţii, privind renunţarea la acordul de protecţie a forţei de muncă şi în mod special la eventuala închidere a fabricilor.
”O garanţie a locului de muncă nu este necesară doar în perioadele bune, dar mai ales în provocarea actuală ar trebui să fie un airbag pentru colegi. Acum, când drumul este alunecos şi sunt tot mai multe obstacole pe drum, VW ia acest airbag. Nu vom accepta acest lucru în tăcere şi fără acţiuni”, a zis el.
Disputa are loc în contextul în care giganţii auto europeni se confruntă cu numeroase provocări în calea către electrificarea completă.
Săptămâna trecută Volkswagen a semnalat nu mai poate exclude închiderea fabricilor în ţara sa natală, Germania, o măsură ce inițial a fost considerată exclusă.
Producătorul auto a zis la acea vreme că acţionează pentru a asigura ”ajustările structurale necesare urgent, pentru o mai mare competitivitate pe termen scurt”.
Directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, a zis, într-un articol scris în publicația Bild, faptul că se impun schimbări majore cu scopul de a asigura supravieţuirea acestui mare producător din industria auto. În contextul în care vânzările de autovehicule sunt în scădere în Europa, noi concurenţi din Asia se extind pe piaţa europeană. "Plăcinta s-a micşorat şi avem mai mulţi oaspeţi la masă", a zis Oliver Blume, despre evoluţia pieţei auto europene.
Grupul Volkswagen nu a pus lacătul niciodată pe o uzină în Germania. Ultima dată când a închis o unitate de producţie în afara acestei ţări a fost în 1988. Dar vânzările sub aşteptări au făcut managementul companiei să ia în vedere reforme ample, cu scăderi de costuri, însă și posibile închideri de fabrici chiar în Germania, în condițiile în care sindicatele ameninţă cu acţiuni masive de protest.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News