Criza microcipurilor a înjumătăţit producţia de maşini la uzinele Dacia şi Ford

Producţia de automobile a scăzut cu 50% la nivelul lunii septembrie la puţin peste 29.000 de maşini Dacia şi Ford, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Producţia Dacia a scăzut cu 40% în septembrie la aproape 22.000 de maşini, în timp ce la Ford declinul a fost mai puternic, de 67%, la aproape 7.200 de unităţi. Septembrie este cea de-a patra lu­nă din acest an în care s-au înre­gistrat scăderi de producţie faţă de perioada similară din 2020.

La nivelul primelor nouă luni ale acestui an s-au produs 315.000 de maşini, în creştere cu 3% faţă de perioada similară din 2020. Creşterea mai mare o are Dacia, de 7% la aproape 194.500 de unităţi, în timp ce uzina Ford a punctat o scădere din cauza încetinirii puternice din septembrie, potrivit Mediafax.

Dacă în 2020 producţia a fost puternic afectată de pandemia de COVID-19, în 2021 industria este afectată de lipsa componentelor electronice - din cauza aceasta mulţi constructori aleg acum să livreze maşini fără anumite componente precum sisteme de navigaţie, faruri inteligente, sisteme multimedia pen­tru scaunele din spate.

Mai mult, pe fondul creşterii cererii dar a scăderii producţiei timpul de aşteptare pentru un automobil nou a crescut la aproape un an în cazul anumitor branduri. De asemenea şi preţurile au crescut atât în cazul maşinilor noi cât şi în cazul second-hand.

Vezi și: Parlamentul European, lovitură pentru Dacia. Statele, îndemnate să încurajeze achiziţia maşinilor cu 5 stele la testele EuroNCAP

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel