Corina Vințan, CEO-ul companiei de relații publice și Public Affairs Links Associates, a analizat ultimele schimbări de pe scena politică, privind plecarea lui Victor Costache de la Ministerul Sănătății, în plină criză provocată de pandemia de coronavirus. Unde a greșit, în această perioadă tensionată.
"Cu ce a greşit ministrul Costache? A greşit pentru că nu a înţeles regula comunicării în cazul evenimentelor de tip Black Swan. Asta înseamnă CATASTROFE. În primul rând, comunicarea către publicul larg trebuie să fie foarte lucidă, realistă, temperată şi în unitate cu toţi co-echipierii din celula de criză.
Comunicarea nu se mai face pe cont propriu sub nici o formă! De ce? Pentru că celula de criză are viziunea, are o vedere de 360 de grade asupra subiectului, vede cu 3 paşi înainte şi ştie că o greşeală poate produce în lanţ alte fenomene de tip black swan în altă parte. Deci, a avut ministrul Costache acordul echipei sau nu?", a spus Corina Vințan.
"În al doilea rând, toate stream-urile, fluxurile de comunicare se adună într-o cutie dispecerizată, care respectă, în vederea transmiterii, câteva reguli de bază: prima şi cea mai importantă este dacă această comunicare răspunde cu adevărat întrebărilor publicului. În acest caz, s-a identificat în publicul general nevoia de a testa toată populaţia Bucureştiului? Eu cred că nu. Deci, ministrul a comunicat pe o agendă auxiliară.
Cea mai mare nevoie de răspuns este acum dacă România poate proteja linia întâi de personal medical, cum o face, cum se distribuie materiale, cum se achiziţionează, lumea vrea să vadă medici încrezători şi siguri, spitale care să-ţi dea speranţă şi încredere. De exemplu, ieri, comunicarea MAPN a fost binevenită!
Aşadar, comunicarea ministrului în legătură cu testarea populaţiei părea indirect o veste bună, adică avem milioane de teste, dar pe fond, de ce să testezi populaţia Bucureştiului când spitalele din ţară, medicii nu au teste deloc? Multă lume, de ex. pe FB, a spus că îşi donează testul la Suceava", a mai spus CEO-ul Links Associates.
"Cel mai important lucru nu s-a comunicat însă de către minister şi anume Planul! Planul general, viziunea, paşii. Ceea ce se comunică sunt tactici, sunt activităţi, sunt paşi, nu planul general, strategic. De fapt, noi urmăm cu puţină întârziere nişte paşi făcuţi de ţările din UE.
Populaţia nu aşteaptă doar comunicare de tipul 'disease education' sau măsuri de securizare personală. Publicul aşteaptă comunicare despre creşterea capacităţii Guvernului în lupta cu coronavirus, comunicare permanentă despre progresul făcut în spitale, despre eforturile de dotare, despre medicamente, o comunicare umană şi empatică, o comunicare prin voci credibile. Până acum, populaţia s-a conformat regulilor, dar are şi foarte multe întrebări fără răspuns. Aceste FAQ de pe site-urile oficiale sunt binevenite şi trebuie actualizate", a spus Corina Vințan.
"O întrebare la care trebuie să se ofere un răspuns este cum se lucrează cu mediul privat? Companiile pot dona, pot alege unde să doneze, de unde pot achiziţiona materiale şi medicamente? În astfel de situaţii trebuie să fim inclusivi şi să capitalizăm toate resursele existente. Multe corporaţii au bugete imense de CSR, dar au şi reguli de etică şi trasparență în acelaşi timp.
În final, ca regulă generală, nu ar strica exprimarea gratitudinii faţă de cei care îşi riscă viaţa, în condiţii de expunere permanentă la pericol, mai ales ştiindu-se că nu sunt protejaţi. Şi, poate cel mai important, publicul aşteaptă să se vorbească despre viitor. Cum va arăta viitorul după ce Lebăda Neagră este biruită. Eu vă mulţumesc pentru tot efortul incredibil pe care îl faceţi. Nu uitaţi că prin comunicarea adevărului, prin transparenta şi disciplina mesajului va fi mult mai uşor să izbândim. Toţi!", a mai transmis Corina Vințan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News