Ministrul francez al Mediului spune că administrația susține o modificare la legea fiscală din 2023 pentru a impune reguli fiscale mai stricte asupra emisiilor avioanelor private.
Guvernul francez susține ideea de a impune taxe mai mari pentru avioanele private în 2023, aliniind taxele pe combustibilul de aviație cu cele pentru mașini, a declarat sâmbătă ministrul Mediului, Christophe Bechu.
Vorbind la postul de radio Franceinfo, Bechu a spus că guvernul său susține un amendament la legea fiscală din 2023, aprobat de blocul politic al președintelui Emmanuel Macron, care ar impune reguli fiscale mai stricte asupra emisiilor avioanelor private.
Ministrul Transporturilor, Clément Beaune, a propus anterior o reglementare mai riguroasă pentru călătoriile cu avionul privat în Europa, propunând ideea unor măsuri fiscale suplimentare pentru sectorul aviației, despre care a susținut că beneficiază de un ”regim fiscal mai favorabil” decât alte moduri de transport.
La începutul lunii septembrie, parlamentarii partidului de extremă stânga La France Insoumise au fost pentru o interdicție totală a utilizării tuturor avioanelor private din țară, pe fondul îngrijorărilor cu privire la creșterea costurilor cu combustibilul pentru consumatori. Partidul Verzilor este de asemenea în favoarea interzicerii totale a transportului cu avioane private, scrie Politico.
Problema a atras mai multă atenție publică în Franța, după ce echipa de fotbal de top Paris Saint-Germain s-a confruntat cu critici pentru că a închiriat un avion privat pentru o scurtă călătorie în orașul de vest, Nantes, în septembrie. Folosind calea ferată de mare viteză, călătoria ar dura în mod normal mai puțin de două ore.
Citește și:
Majoritatea pasagerilor se îndreaptă către Armenia, Turcia și Azerbaidjan, țări care permit rușilor intrarea fără viză. Ei plătesc între 20.000 și 25.000 de lire sterline pentru un loc într-un avion privat, în timp ce prețul pentru închirierea unui avion cu opt locuri variază între 80.000 și 140.000 de lire sterline, ceea ce este de multe ori mai scump decât tariful normal, transmite The Guardian.
„Situația este absolut nebună în acest moment”, a spus Yevgeny Bikov, directorul companiei Your Charter. „Obișnuiam să primim 50 de cereri pe zi; acum primim în jur de 5.000.”
Decizia Kremlinului de a anunța o mobilizare parțială a dus la o grabă, în rândul bărbaților cu vârstă militară, de a părăsi țara, ceea ce a declanșat un nou exod de forță de muncă, probabil fără precedent, într-un timp atât de scurt. La punctele de trecere ale frontierei din Rusia s-au format cozi kilometrice, în timp ce majoritatea biletelor de avion comerciale s-au epuizat în zilele precedente.
Bikov a spus că firma sa a început să închirieze avioane comerciale mai mari în efortul de a satisface cererea și de a reduce prețurile. „Dar pur și simplu nu putem găsi suficiente locuri pentru toată lumea”, a spus el, adăugând că cel mai ieftin loc într-un avion comercial închiriat către Erevan are un preț de aproximativ 200.000 de ruble (3.000 de lire sterline).
FlightWay, care oferă zboruri private, a declarat că se confruntă cu o creștere a cererilor de zboruri dus-întors către Armenia, Turcia, Kazahstan și Dubai. „Cererea a crescut de 50 de ori”, a spus Eduard Simonov, șeful companiei.
El a spus că disponibilitatea avioanelor pentru închiriere a fost sever limitată după ce UE și Marea Britanie au introdus sancțiuni împotriva Rusiei, la scurt timp după începutul conflictului, care interziceau închirierea sau asigurarea aeronavelor pentru utilizare în Rusia.
„Toate firmele europene de avioane private au părăsit piața. Există mai multă cerere decât ofertă acum, iar prețurile au luat-o razna, comparativ cu acum șase luni”, a spus Simonov.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News