EXCLUSIV  Culisele incidentului de securitate nemaiîntâlnit în istoria Tarom. Cum se explică comportamentul „haotic” al pasagerului care s-a automutilat la Otopeni

Fotografie de fredyalem, Pixabay
Fotografie de fredyalem, Pixabay

Avem noi detalii despre bărbatul care s-a automutilat în Otopeni de la instructorul de securitate al Tarom. 

În decursul zilei de ieri, un bărbat, cetățean român, s-a automutilat după ce a văzut forțele de ordine care intrau în avionul Tarom, abia ajuns la Otopeni. Bărbatul devenise agresiv din timpul zborului, astfel că echipajul a solicitat prezența autorităților la sosirea în Capitală.

Bărbatul, care avea o lamă ascunsă sub limbă, a fugit în compartimentul business și s-a automutilat de față cu pasagerii. În cele din urmă a fost reținut și dus la o unitate sanitară.

Având în vedere panica insuflată în rândul pasagerilor, bărbatul a săvârșit agresiuni numai față de echipajul de zbor din motive necunoscute.

El (pasagerul) a trecut cu succes de controlul de securitate din aeroportul din Belgia, acolo de unde s-a îmbarcat spre România.

L-am contactat pe Dan Mariniță, Instructorul de securitate al Tarom, pentru a afla mai multe informații.

Cum se explică comportamentul „haotic” al pasagerului

„Vreau să precizez că acest incident de securitate nu a mai fost întâlnit în istoria Tarom, decât cu anumiți pasageri care au un anumit regim special - cei care sunt sub o încadrare juridică anume (și care sunt excepții).

În contextul de față, incidentul pasagerului care s-a automutilat la debarcare este un caz care aparține ori persoanelor care sunt sub un regim judiciar special, ori persoanelor care au anumite tulburări psihice. Pare că incidentul s-a realizat din cauza unor probleme psihice - din discuțiile de la locul faptei și din discuțiile cu autoritățile statului și ale companiei, neexistând, încă, o concluzie oficială a medicilor.

Aceste cazuri izolate apar din cauza unor deviații comportamentale, poate chiar psihice, iar în acest sens echipajul are toleranță zero, fiind și foarte pregătit pentru astfel de scenarii. În situația în care pilotul-comandant aplică legea statului sub care este înmatriculată aeronava, are obligația să raporteze și să solicite prezența poliției sau serviciilor de securitate pentru imobilizarea pasagerului și pentru aplicarea legii.

Avem obligația de a îi aduce în siguranță pe pasageri la destinație, iar companiile sunt pregătite pentru astfel de scenarii. Echipajul din aeronava cu pricina a acționat conform pregătirii și au aplicat legea întocmai.”, ne-a spus instructorul de securitate al Tarom, Dan Mariniță.

Este suspectat de tulburări psihice

DC News: Cunoașteți motivul potrivit căruia a început să fie agresiv cu însoțitorii de bord?

„Vreau să fac precizarea că nemulțumirea unui pasager într-o aeronavă poate porni din mai multe motive. Unii pasageri acționează conform nivelului de educație, sau chiar sub influența unor substanțe halucinogene sau alcool. Acest fel de pasageri nu ar trebui îmbarcați. Ei trebuie analizați la checking, dacă au un comportament civilizat sau nu.”, a mai zis instructorul de securitate al Tarom, Dan Mariniță.


Tulburări psihice vs influența alcoolului

DC News a luat în considerare posibilitatea ca pasagerul cu pricina să fi consumat mai mult alcool decât ar fi trebuit la bordul navei - existând posibilitatea unei erori umane din partea echipajului care nu a acordat suficientă atenție - deși nu există informații care atestă adevărata stare a pasagerului de la momentul faptei (dacă era sau nu sub influența băuturilor alcoolice).

DC News: Există posibilitatea ca pasagerul să fi consumat alcool la bordul aeronavei mai mult decât ar fi trebuit?

„Atenție. Fiecare companie aeriană are servicii la bord în care se pot da pasagerilor băuturi alcoolice: vin, bere, miniaturi de whiskey, vodcă. În momentul în care însoțitorul de bord constată că are deja un alt aspect, adică de a cere mai mult alcool decât e cazul, are obligația de a nu-l mai servi. Este o procedură pentru aceste scenarii.

Dacă pasagerul devine violent din orice punct de vedere, echipajul de zbor trebuie să-i acorde pasagerului un buletin sau o informare scrisă că deja a încălcat un comportament pe care compania nu îl agreează. Imediat este informat pilotul-comandant. Ulterior, dacă escaladează conflictul, pilotul are obligația de a ateriza pe cel mai apropiat aeroport.

Noi putem înregistra comportamentul acestui pasager, iar managementul companiei îi poate refuza zborurile viitoare.”, a mai spus instructorul de securitate al Tarom, Dan Mariniță.

În avionul Tarom în care un român și-a tăiat venele, joi dimineața, se afla și Raed Arafat, șeful DSU.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel