EXCLUSIV  Cum a ajuns astăzi Salina Slănic Prahova (Mina Unirea). „Blestemul” liftului: Salrom preferă să plătească transportul cu microbuzele

Când ați vizitat ultima dată Salina Slănic Prahova (Mina Unirea)?

Probabil ați văzut cum este astăzi Salina Slănic Prahova și puteți face o comparație față de cum era pe vremuri. De exemplu, ați văzut că acum, accesul se face cu microbuze, liftul nemaifiind repus în funcțiune de câțiva ani buni.

De asemenea, parcarea este deplorabilă. „Parcarea și Târgul de la Mina Unirea aparțin de Primăria Orașului Slănic și nu intră în responsabilitatea SNS SA-Sucursala Salina Slănic”, ne-a spus Constantin Dan Dobrea, Director General SALROM.

Ne întrebăm, de asemenea, nu se poate să avem un lift funcțional? Adică acesta există, dar se transportă cu el doar materiale. Probabil că se preferă plătirea unor bani grei firmelor cu microbuze, în loc să se găsească soluții pentru ca turiștii să circule cu liftul.

Constantin Dan Dobrea, Director General SALROM, contactat de DC News, ne-a răspuns la mai multe întrebări legate de Salina Slănic:

1. Cine se ocupă de întreținerea parcării de acces la Mina Unirea și de organizarea târgului (tonete cu suveniruri, mâncare, alt tip de comerț)?

2. Ce venituri sunt obținute prin închirierea spațiilor pentru comercianți? 

3. Au fost impuse comercianților obligații referitoare la materialele comercializate (suveniruri din zonă, artefacte miniere, alte obiecte cu specific local)?

4. De ce nu a fost amenajată o parcare corespunzătoare pentru un obiectiv turistic important?

5. Care e numărul de vizitatori (anual, pe zi)?

6. Ce venituri sunt obținute din taxele de acces, ce venituri din închirierea unor jocuri, mese de tenis, karturi etc?

7. Microbuzele pentru vizitatori aparțin Salrom? Dacă nu, cum a fost concesionată această activitate, ce venituri se obțin? 

8. Care era capacitatea liftului, comparativ cu cea a microbuzelor, de ce nu a fost reparat sau de ce nu s-a aciziționat unul nou?



„Răspunsurile la întrebările 1,2,3: Parcarea și Târgul de la Mina Unirea aparțin de Primăria Orașului Slănic și nu intră în responsabilitatea SNS SA-Sucursala Salina Slănic.


Răspuns la întrebarea 4: Sucursala Salina Slănic nu deține, în zona Mina Unirea, teren în proprietate pe care se poate amenaja o parcare.


Răspuns la întrebarea 5: Cererea turistică imprimă fluxurilor turistice o evoluție inegalã în timp cu efecte deosebit de importante asupra activității sucursalei. Sezonalitatea circulației turistice poate avea amplitudini diferite de la un an la altul, ceea ce o face dificil de anticipat si necesită, cu atât mai mult, cuantificarea ei.


Numărul de turiști care vizitează Mina Unirea nu este constant, având o creștere semnificativă în perioada aprilie - octombrie. Asta se datorează mai multor evenimente cum ar fi: vacanța școlară, „Școala Altfel", sărbători religioase, concediile de odihnă, cât și mini-vacanțele acordate cu ocazia zilelor declarate nelucrătoare. Se constată un aflux mai mare de turiști în weekend (sâmbătă, duminică), față de cei din timpul săptămânii. Situația este relativ apropiată doar în perioada concediilor de odihnă din vară.

În extrasezon, în timpul săptămânii, sunt înregistrați turiști între 150 și 900 pe zi, iar în weekend, între 750 și 1.900 turiști/zi. În sezon, în timpul săptămânii, sunt înregistrați turiști între 300 si 2.000 pe zi, iar in weekend, între 1.250 și 3.600 turiști/zi.


În anul 2021 au fost 194.235 vizitatori, iar în perioada ianuarie - august 2022 au fost înregistrați 187.103 vizitatori.


Răspuns la întrebarea 6: „În anul 2021 au fost obținute venituri din: vânzarea biletelor de intrare în valoare de 4.452.168 lei, alte bilete/ taxe în valoare de 373.936 lei, vânzarea mărfurilor în valoare de 646.694 lei și servicii alimentație publică în valoare de 66.447 lei, dar și prestarea altor servicii în valoare de 183.348 lei.


Răspuns la întrebarea 7: „Sucursala Salina Slanic dispune de trei mijloace de transport care sunt insuficiente pentru realizarea acestui serviciu. Ca urmare, în urma licitației deschise, a fost încheiat Contractul nr. 187/08.12.2021, valabil 12 luni începând cu data de 01.01.2022. Obiectul contractului este de prestări servicii transport turiști. În urma prestării acestui serviciu se obțin veniturile din biletele de intrare.


Răspuns la întrebarea 8: „Liftul are capacitate de 8 persoane, microbuzele au capacitate de 19, respectiv 32 locuri. Liftul este o mașină de extracție construită în anul 1934, iar în prezent se poate utiliza doar pentru transport materiale, având interdicție pentru transport persoane.


În programul de investiții pentru anul 2022, a fost introdus un obiectiv de investiții - instalația de transport turiști, însă realizarea acestuia depinde de finalizarea altor lucrări de investiții care trebuie efectuate în prealabil. În concluzie, în acest moment nu putem estima un termen până la care va fi finalizat și pus în funcțiune noul lift pentru transport turiști”, ne-a transmis Constantin Dan Dobrea, Director General SALROM.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel