De ce erau copertele de album ale artiștilor români (și nu numai) din anii '80 atât de... neinspirate?
Să recunoaștem! Românii n-au fost niciodată cei mai inspirați la capitolul design și ambalaje, nici măcar la copertele de album pentru casete și discuri de vinil. Nici măcar Electrecord nu a stat bine deloc pe partea de prezentare și promovare a articolelor media care ieșeau din producție și se pregăteau să ajungă pe piață. Cele mai multe arătau la fel (de prost?), cu decupaje nedefinite și disproporționate, fără o logică anume, mai ales prin anii '70 - '80. Portretul artistului, de obicei din profil sau cu privirea în sus, numele alături scris într-un font deseori caraghios și... cam atât. Atât ducea labe-ul pe atunci. De la Margareta Pâslaru, Maria Cârneci și până la acordeonistul Angheluță. Romica Puceanu, Vasile Șeicaru sau Tudor Gheorghe.
De fapt, cel de pe urmă, Tudor Gheorghe a și ajuns în topul celor mai "urâte" designuri de cover pe pagina internațională Bad Album Covers. Privirea aproape demonică (n-am habar de ce din toate fotografiile cu marele artist a fost aleasă anume asta!), imaginea care pe de-a'ntregul e dură, tăioasă, înfricoșătoare... au făcut ca designul per total să fie și mai "prost" decât erau oricum mai toate în comunism. Poate că a vrut să aducă mai mult cu Dracula și să fie astfel emblematic pentru România? Poate! De fapt, așa s-au întrebat și unii prin comentarii: "De când știe să cânte Dracula la chitară? Și ce? A chelit deja? Nu avea plete lungi" - sunt doar câteva dintre comentariile, mai mult sau mai puțin răutăcioase, la postarea de mai jos.
Dar nici străinii n-au fost, în anii trecuți, mai creativi. Iată, mai jos, câteva exemple de design... eșuat. Asta ca să nu mai zică lumea că doar Electrecordul nostru alegea cele mai nereușite poze pentru copertă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu