Situație proastă pe una dintre cele mai aglomerate artere auto din Cluj-Napoca!
Este vorba despre strada Tăietura Turcului, acolo unde șoferii stau zilnic în trafic, zeci de minute, din cauza infrastructurii auto și feroviare rămase în urmă.
O mare contribuție la aglomerația de pe drum, atât dinspre Baciu, cât și dinspre Cluj-Napoca, o are trecerea cu calea ferată, precum și administrația locală/județeană/națională, care de ani buni se încurcă în bani și promisiuni electorale. Probabil, este mai ușor de făcut un metrou futurist decât realizarea unui pasaj rutier care ar decongestiona imediat zona.
Relatez următoarea situație care se repetă periodic în zonă. Vineri seara, o ambulanță a depășit imensa coloană de mașini care aștepta la barieră, dar degeaba! De ce? Pentru că, în lipsa pasajului rutier, ambulanța a fost nevoită să aștepte 10 minute în fața barierei. Cum este posibil așa ceva în 2021, într-un oraș european atât de intens lăudat? Și nu este o problemă de ieri sau de azi, ci de ani buni! Dar am observat și o 'amprentă' a progresului. Zona este monitorizată video și este amplasat un panou care te anunță acest lucru. Mă întreb dacă se uită cineva pe camerele de supraveghere...
Potrivit reprezentanților Primăriei, pasajul rutier este în faza de eleborare a studiului de fezabilitate și va fi terminat până la sfârșitul anului 2026. Mai mult, lucrarea este inclusă în proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, prins în Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR cu finanțare din bani europeni.
Pasajul urmează să fie construit peste calea ferată. și va elimina blocajele din trafic produse mai ales la orele de vârf, când se formează coloane consistente la bariera de cale ferată, atât dinspre Baciu cât și dinspre Cluj-Napoca.
Primăria și-a propus să realizeze pasajul încă din 2014, dar costul lucrărilor, peste 25 de milioane de euro, a fost o piedică importantă, spun reprezentanții instituției.
'Pasajul peste Tăietura Turcului va fi primul obiectiv care va fi finalizat din PNRR. Acest pasaj este inclus în proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Noi am făcut toate demersurile înainte să știm că acest proiect va fi inclus în PNRR și, practic, am reușit să integrăm studiul nostru de fezabilitate în studiul mare de fezabilitate privind electrificarea căii ferate.
Construcția pasajului a fost evaluată la 25 de milioane de euro, o valoare mare pentru bugetul municipiului Cluj-Napoca, și până în 2026 acest obiectiv va fi gata. Este un pasaj extrem de complex, pentru că sunt multe străzi acolo, care au trebuit conectate între ele. Se vor face și câteva exproprieri, pentru a putea asigura o ampriză necesară acestui pasaj. Acolo a fost prevăzută servitute de utilitate publică, deci era o predictibilitate încă din 2014 că acolo se va construi un pasaj și că vor fi făcute exproprieri. Săptămâna trecută s-a discutat în Comisia de Mediu despre emiterea Acordului de Mediu, deci, practic, sunt și la acest capitol, cei de la CFR și de la Ministerul Transporturilor, în ultima fază a elaborării Studiului de Fezabilitate și cred că se poate trece în regim de urgență la licitația de proiectare și execuție', a spus viceprimarul Dan Tarcea, în luna iunie 2021, citat de Radiocluj.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News