Fondatorul unui magazin de mobilă și decorațiuni online din România a relatat care este impactul conflictului din Ucraina asupra vânzărilor.
Sectorul de e-commerce din România a cunoscut o creștere vizibilă în anul 2021, contextul pandemic fiind unul favorabil pentru industria Home&Deco. Obiceiurile de consum s-au modificat, iar volumele de tranzacționare au suferit fluctuații: de la creșteri între 50% și 100%, la scăderi drastice în timpul relaxării condițiilor de călătorie.
Comportamentul consumatorilor a fost dictat și de îngrijorarea față de conflictul din țara vecină, iar a retailerilor de problemele de pe lanțul de aprovizionare și de creșterile de preț necontrolate.
DC News: Având în vedere războiul de la granițele României, situația economică incertă din țara noastră, în care rata inflației crește, iar puterea de cumpărare a românilor scade, dar și pe fondul creșterii facturilor, s-au resimțit aceste lucruri și în numărul comenzilor?
”Primele două săptămâni, odată cu mediatizarea conflictului militar, le-am considerat ca un șoc. Am retrăit momente similare cu cele de la declanșarea pandemiei, în care am așteptat să vedem ce se întâmplă. Piața a scăzut drastic, cu aproximativ 30%, apetitul clienților fiind direct proporțional cu îngrijorarea resimțită. Prin urmare, dacă tensiunile pe plan geo-politic vor crește în vecinătatea țării noastre, ne așteptăm ca volumul comenzilor să scadă. Cea mai mare îngrijorare a noastră este, însă, creșterea necontrolată, în această perioadă, a prețurilor de achiziție: între 15% și 30%. Însă obiectivul nostru strategic pentru anul acesta este să menținem rata de creștere, să menținem nivelul comenzilor. Cu siguranță, comenzile de care noi avem nevoie nu sunt într-un număr așa mare încât să nu le putem acoperi. Acesta este motivul pentru care facem eforturi mari în marketing, căutăm clienți, ca să putem să ne acoperim nivelul pe care ni-l dorim. Este o chestiune de perspectivă.”, a declarat Sergiu Cadar, fondatorul unui magazin cu mobilier, pentru DC News.
DC News: Cu privire la creșterea costurilor de transport, de 30-40%, le puteți susține?
”Încercăm să împărțim efectul între noi și client. Până la urmă, nu poți să ții aceste costuri la nesfârșit. Orice creștere de prețuri în piață se resimte în prețul produsului.”, a spus Sergiu Cadar.
DC News: Este clientul român pregătit să susțină anumite creșteri de prețuri?
”Consider că atât clientul, cât și produsul trebuie să poată să susțină un anumit cost. Am observat că din cauza costurilor, unele produse din Asia nu au mai rezistat. Ține și de produs această creștere, nu doar de persoane. Se schimbă gama de produse și în funcție de ceea ce dorește piața. Se schimbă best-sellerele, produsele care sunt de interes și din perspectiva creșterii prețurilor. Ne gândim să aducem produsele care fac sens și generează suficiente volume de tranzacționare.”, a mai spus Sergiu Cadar.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu