Șansele de a câștiga la loterie sunt considerate de mulți oameni șanse reale. Ei devin superstițioși și sunt convinși că pot câștiga. Superstiția poate fi ușor explicată: jucătorii mizează pe data nașterii, data căsătoriei, vârsta copiilor, pe numerele visate. Jucătorii își imaginează că pot câștiga și se activează partea motivațională a creierului. Această motivație îi determină să cumpere mai multe tichete.
Superstiția, optimismul prind oamenii în joc ca într-un cârlig. Daily Mail scrie că, în Marea Britanie, joacă la loterie peste 32 de milioane de oameni în fiecare săptămână. Fiecare persoană cumpără, de fiecare dată, aproximativ trei bilete. Șansa de câștig este una la 14 milioane. Chiar dacă șansele de câștig sunt mici, ideea că "sunt șanse" sau "poate sunt eu norocosul" face creierul nostru să nu conștientizeze cât de puțin probabil este să câștigăm. Astfel, jucătorii sunt prinși mult mai ușor în capcana marketingului.
Sentimentul sărăciei, un factor important al dependenței de joc
George Loewenstein a realizat un studiu în 2008 în care întrebarea principală a fost "Faptul că oamenii se simt săraci joacă un rol important în decizia oamenilor de a juca la loterie?". În urma cercetării, rezultatele au arătat că oamenii care se simt săraci au tendința de a juca de două ori mai mult decât cei care nu se simt săraci. Problema sărăciei nu este neapărat pusă în funcție de salariu, ci în funcție de sentimentul oamenilor de a fi săraci.
Când fantezia devine realitate
Deși creierul oamenilor este capabil să realizeze calcule complexe, în momentul în care se lovește de o problemă căreia nu-i poate face față, ia decizii rapide. La fel se întâmplă și în momentul în care cumpără un bilet pentru loterie. George Loewenstein o numește gândire magică- superstiția și sentimentul devin logice. În aceste momente, în care fantezia devine realitate, oamenii sunt predispuși să devină ținte ușoare ale advertisingului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News