Expertul în conducere defensivă Titi Aur atrage atenția cu privire la măsurile de siguranță pe care trebuie să le luăm în timpul unui derapaj.
Întrebat dacă se apasă vreodată ambreiajul în timpul frânării, Titi Aur a răspuns:
„Sub nicio formă! Apăs doar în ultimul moment, când trebuie să retrogradez sau dacă folosesc concomitent frâna de picior cu frâna de motor. Dar nu țin ambreiajul călcat și schimb vitezele. Și trebuie trecut obligatoriu prin toate treptele de viteză, de fiecare dată ridicând piciorul de pe ambreiaj. Dacă trec din treapta a cincea în treapta a doua, voi avea fie o frână de motor foarte violentă care poate să și strice ceva sau să ducă la blocarea roților. Dar la o mașină modernă, să zic, cu sistemul ABS, nu e nevoie de retrogradarea asta. Foarte rar mai ajungi în situația în care să ajuți sistemul de frânare cu frâna de motor”.
Foto: Pexels
„În principiu, mașina nu se răstoarnă, ci derapează. Și ar trebui știut cum se gestionează derapajul. În primul rând trebuie să înțelegi ce trebuie să faci. Pot explica foarte puțin teoretic, dar este mult mai important să faci practic. Când spatele mașinii pleacă către dreapta, de exemplu, trebuie să virezi tot către dreapta, în direcția în care a plecat. Și trebuie să virezi doar atât cât să ții roțile pe direcția de mers, nu mai mult, nu mai puțin. Și cel mai important lucru este să nu reduci, ceea ce este împotriva instinctului. Acolo este marea problemă, când mașina pleacă de spate șoferul simte asta ca fiind un pericol, iar primul instinct pe care îl are este să ridice piciorul de pe accelerație. Ridicarea piciorului de pe accelerație înseamnă amplificarea derapajului. Ca să nu faci greșeli trebuie să faci exerciții în zona asta, pentru că altfel ajungi să pierzi mașina de sub control”, a continuat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News