Scorul de 14% obținut de Dan Barna este văzut ca o contraperformanță, dar în realitate este un success al strategiei activate de USR-PLUS în ultima săptămână a campaniei electorale. Fără această mișcare Barna ar fi avut 12%.
Sondajele realizate de Biroul de Cercetări Sociale pentru PMP/Theodor Paleologu au fost cele mai apropriate de rezultatele finale. Din datele furnizate de acestea se pot vedea două puncte critice în traiectoria candidatului USR, Dan Barna.
După apariția dezvăluirilor din presă privind afacerile lui Barna cu fonduri europene, scorul său a scăzut la 12 procente, în măsurătorile BCS. Oscilațiile USR în ceea ce privește moțiunea și intrarea la guvernare au impactat, de asemenea, scorul candidatului, iar performanța sa în campanie nu a reușit să mobilizeze votanții din primăvară.
”USR a reușit să provoace, în ultima săptămână, o demobilizare a electoratului anti-PSD, a spus Ștefan. Dacă era o mobilizare mai mare, o participare similară celei din luna mai, ar fi capitalizat voturi Klaus Iohannis. Măsurătorile îl dădeau la 40 de procente, în condițiile unei participări de 51-52%. Strategia USR-PLUS i-a luat lui Iohannis 4 procente, iar Barna a obținut cu 2 procente mai mult. Evident că, de demobilizarea electoratului de Dreapta a beneficiat și Viorica Dăncilă”.
A lansat, în ultima săptămână, o campanie online de atacare a lui Klaus Iohannis, cu mesaje de tipul celor promovate de Caramitru jr. Că Iohannis nu a făcut nimic, că e blat cu PSD-ul. Inclusiv o parte a mass media anti-PSD și unii influenceri, tip Chirilă, l-au atacat pe Iohannis. Această campanie a redus prezența la vot. Noi o estimam în jur de 10 milioane-10,4 milioane de alegători. O parte a celor care ar fi votat cu Iohannis nu s-a mai prezentat, în urma acestei campanii negative dusă în special în online”, a concluzionat Bruno Ștefan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News