EXCLUSIV  Cum îți alegi școala de șoferi, sfaturi de la TITI AUR. Revoltă: ”Ministerul REFUZĂ să schimbe ceva și șoferul dă mai tare, mai tare în mașină până când MOARE”

foto Pixabay/ Cum îți alegi școala de șoferi, sfaturi de la TITI AUR. Revoltă: ”Ministerul REFUZĂ să schimbe ceva și șoferul dă mai tare, mai tare în mașină până când MOARE”
foto Pixabay/ Cum îți alegi școala de șoferi, sfaturi de la TITI AUR. Revoltă: ”Ministerul REFUZĂ să schimbe ceva și șoferul dă mai tare, mai tare în mașină până când MOARE”

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze un viitor șofer.

Titi Aur a explicat că sunt trei pași importanți pe care trebuie să îi parcurgem înainte de a ne alege școala de șoferi.

"În primul rând, ar trebui să știe pentru ce se duc la școala de șoferi pentru că majoritatea, ca să nu spun toți, se duc la școala de șoferi și spun: "Bună ziua, vreau să iau permis de conducere". Normal, trebuie să spui: "Bună ziua, vreau să învăț să conduc", pentru că sunt lucruri diferite în a învăța să conduci sau doar a lua permisul de conducere și atunci dacă asta cere clientul, adică să ia permis de conducere, asta i se oferă de la școala de șoferi. Ce înseamnă asta? Înseamnă doar acele minime și puține, insuficiente informații prin care viitorul șofer reușește doar să obțină permisul de conducere. Al doilea lucru la care ar trebui să se gândească ar fi să nu se ducă la școala cea mai ieftină, ci la școala cea mai renumită, auzită într-un fel sau altul a fi o școală bună. În al treilea rând, în interiorul unei școli de șoferi ar trebui să se orienteze fiecare și să facă o mică cercetare și să găsească instructorul cel mai bun pentru că sunt instructori mai buni sau mai puțin buni. Mai buni înseamnă mai interesați și mai dezinteresați sau mai puțin implicați în actul acesta de predare, de a învăța elevul.", a declarat Titi Aur în exclusivitate pentru DC NEWS.

"Pentru a fi șofer nu este suficient să știi să pleci de pe loc"

După ți-ai ales școala de șoferi, responsabilitatea le revine celor care trebuie să te învețe să conduci. Din păcate însă, școlile din România îi învață mult prea puține lucruri pe viitorii șoferi, avertizează Titi Aur.

"De aici încolo sarcina trece în grija școlii de șoferi și mai ales în grija administratorilor sau a gestionarilor de a te învăța să conduci și aici mă refer strict la Ministerul Transporturilor care refuză cu înverșunare, cu încăpățânare de mulți ani, dar mai ales în ultima perioadă, să schimbe ceva în sistemul de pregătire. Sistemul de pregătire în România este sub orice critică, sub orice limită a normalității. Ce înseamnă asta? Înseamnă că programa școlii de șoferi cuprinde foarte puține lucruri și multe lucruri se învață greșit sau nu se învață deloc. Pentru a fi șofer, nu este suficient să știi să pleci de pe loc, să semnalizezi și dacă ai oprit la semafor sau la stop înseamnă că ești bun de șofer. Pentru a fi șofer trebuie să înveți și alte lucruri și vă dau doar două exemple, capitole care nu se fac în școala de șoferi și aici vorbim de predarea părților tehnice.

În loc să îl înveți pe viitorul șofer ce face mașina nouă, mașina din 2021, adică ce înseamnă cauciuc de iarnă, cauciuc de vară, ce este controlul tracțiunii, ce înseamnă transmisie integrală, ce înseamnă transmisia activă, ce înseamnă suspensie activă, ce înseamnă senzorii din bară care te ajută la parcări și nu numai, ce înseamnă indicatoarele de bord care îți transmit informații despre temperatură, despre aderență, despre multe lucruri, în loc să înveți asta, la noi în școala de șoferi în chestionarele tehnice încă avem întrebări despre carburator, despre bobină, lucruri pe care mașinile nu le mai au de cel puțin 20-25 de ani, deci suntem în urmă rău cu programa din punct de vedere tehnic și mai sunt unii care mă contrazic și care spun: "Da, dar dacă mașina e mai bine dotată, îl ajută pe șofer, nu trebuie neapărat să învețe școală". Este greșit pentru că viitorul șofer, neștiind că mașina face lucruri ca să îl ajute să rămână pe drum și că are niște sisteme active care lucrează ca să rămână pe drum și să îl oprească din derapaj și din multe altele, crede că el este foarte bun și atunci dă mai tare, mai tare, până când moare sau până când face accident.", a explicat Titi Aur.

Lipsa cursurilor de conducere defensivă

O altă problemă a școlilor de șoferi din România este faptul că nu le oferi elevilor cursuri de conducere defensivă, susține Titi Aur.

"Al doilea capitol, care nu este deloc abordat, este fapta primară de la cursurile de conducere defensivă, adică de la cum să stai la volan, ce înseamnă regula celor 2 secunde, ce înseamnă regula fermoarului, la câte secunde să te uiți în oglindă și multe alte lucruri din conducerea defensivă care ar trebui învățate în școala de șoferi. Spuneam, Ministerul Transporturilor se opune cu înverșunare la orice îmbunătățire a sistemul de învățare ceea ce înseamnă că avem niște șoferi nepregătiți când termină școala de șoferi sau foarte puțin pregătiți. Încă este valabilă zicala: "Lasă să ia permisul că învață el pe urmă". Este total greșit. Sunt lucruri pe care le înveți în trafic, într-adevăr, din experiență, dacă nu mori în prima parte și nu mai ajungi să le înveți, dar sunt lucruri sau deprinderi pe care, odată ce ai greșit, deprinderi greșite, de la cum pui mâna pe volan, la ce distanță stai față de mașini, deprinderi greșite care rămân așa toată viața și după 10, și după 30 de ani de condus, lucruri care ar trebui învățate în școala de șoferi.", a mai spus Titi Aur pentru DC NEWS.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel