Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat la DC Conducem, cum trebuie aşezat corect scaunul pentru a fi în siguranţă la volan.
"Poziţia corectă la volan este aşa. Scaunul se reglează pe înălţime, cât mai jos posibil, astfel încât să văd peste volan fără să îmi impun să văd capota maşinii. Asta o fac din 2 motive. Ca să am centrul de greutate mai jos, dar şi pentru că în cazul unui impact, mai ales al unei răsturnări, sunt mai departe de plafon. Cu cât am distanţă mai mare de la plafon la cap, cu atât sunt mai în siguranţă.
Culisarea scaunului faţă-spate se face în aşa fel încât atunci când calc ambreiajul, dacă am ambreiaj, genunchiul piciorului stâng să fie uşor flexat, nu perfect întins. Pentru că dacă e perfect întins, atunci, de câte ori calc ambreiajul, mă voi întinde după ambreiaj, iar la impact voi lua un şoc mare, şi una dintre încheieturi va ceda.
Spătarul, în principiu, trebuie să fie cât mai drept, dar astfel încât atunci când întind mâna deasupra volanului, acesta să vină la încheietura mâinii.
Tetiera trebuie să fie la nivelul creştetului capului. Când eşti în spate, iar tetiera e jos, în dreptul spatelui, poate să îţi rupă gâtul.
Asta e poziţia din punct de vedere al scaunului", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
"Lucru banal, dar foarte important. Când sunt la volan, urmăresc trei lucruri. Primul este să am vizibilitate. Apoi, trebuie să ajung la comenzile maşinii, volan, schimbător, pedale, etc. Iar al treilea lucru este să stau confortabil. Asta înseamnă să îmi reglez scaunul, pe înâlţime, faţă -spate, să reglez spătarul, să trag volanul în poziţia corectă.
Pe urmă, trebuie să ţin mâinile corecte pe volan. Asta înseamnă la orizontala volanului, nu mai sus, nu mai jos. Şi bineînţeles, să reglez oglinzile.
Stând corect la volan, având maşina întreagă, fără defecte vizibile, şi cu timpul de condus programat, înseamnă că încep să plec de pe loc", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News