Vezi care sunt semnele că turbosuflanta este defectă.
Cel mai probabil îți vei da seama că ai probleme cu turbosuflanta în momentul în care vei constata că puterea motorului a început să scadă progresiv. Desigur, acesta nu este singurul semn pe care este posibil să-l observi. Află din rândurile următoare care sunt primele aspecte pe care merită să le iei în calcul, principalele motive care duc la defectarea turbosuflantei, dar și ce presupune repararea ei.
Cu mult înainte de a ajunge la un service de reparații turbosuflante vei începe să observi câteva nereguli. Cele mai comune dintre ele includ, dar nu se limitează la:
- Vei auzi un zgomot care seamănă cu o sirenă de poliție. Aceste va deveni progresiv din ce în ce mai puternic;
- Vei observa un exces de fum pe evacuare;
- Va scădea puterea la accelerare;
- Va crește consumul de ulei;
- Vei observa lumina de gestionare a motorului pe computerul de bord;
- Va scădea presiunea uleiului, dar și a aerului;
- Va apărea mirosul de ulei ars;
Totuși, înainte de a da vina instant pe turbosuflantă va fi indicat să verifici starea generală a mașinii. Există și alte defecțiuni care pot provoca situațiile descrise mai sus.
Există mai multe motive din cauza cărora turbosuflanta de la mașina ta va necesita o lucrare de reparație sau poate chiar înlocuire. Cele mai comune sunt:
Distanța parcursă. Se recomandă ca după 100.000 km să faci o diagnoză pentru a verifica starea turbosuflantei;
Uleiul de slabă calitate pe care-l folosești. În aceeași ordine de idei, chiar și faptul că nu schimbi uleiul la timp poate duce la defecțiuni. Situațiile de mai sus pot duce la formarea depunerilor de carbon care ajung în turbosuflantă;
Pierderea gazului, din cauza sigiliilor slabe și a crăpăturilor. De asemenea, fisurile sau etanșările slabe pot duce la pierderea gazului folosit pentru a împinge cilindrii;
Condusul îndelungat cu un stil agresiv. În general se recomandă pornirea motorului în gol timp de două minute. În caz contrar, turbina nu va avea ulei proaspăt în timp ce se învârte. De asemenea, nu este recomandat să oprești imediat motorul, deoarece turbina are nevoie de timp pentru a se răci;
Contactul cu un corp străin. Orice obiect care a pătruns în galeria de emise sau cea de evacuare poate produce pagube mecanice.
Pentru ca o turbosuflantă să fie reparată va fi nevoie de o serie de operațiuni. Specialiștii vor începe prin demontarea și inspectarea agregatului, iar apoi îl vor reasambla cu garnituri, rulmenți și segmenți noi. Urmează etapa de măsurare a toleranțelor, de la segmenți și compresor, până la ax, rotor și elementele de fixare.
Echilibrarea va fi verificată și corectată computerizat și toate componentele vor fi curățate. La final vei primi fișa tehnică ce detaliază ultimul test de echilibru, alături de garanție pe următoarele 12 luni.
Sperăm că te-am lămurit în legătură cu defecțiunile turbosuflantei, dar și ce se întâmplă atunci când te duci cu ea la reparat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News