Bărbieritul, aduce profituri uriașe companiilor de profil. Dar în lupta dintre marii producători de aparate de ras, care aruncă pe piață modele tot mai fanteziste și la prețuri din ce în ce mai mari, cei care au cel mai mult de suferit sunt consumatorii. Bărbații, publicul țintă al acestor companii, se obișnuiesc cu un gen de aparat pe care apoi riscă să nu îl mai găsească pe piață, căzând astfel victime luptei pentru profit și supremație în piață.
Analiștii estimează că Gillette ,de la Procter & Gamble Co. aduce profituri anuale de 4 miliarde de dolari, în timp ce vânzările de Schick de la Energizer Holdings Inc. se ridică la aproximativ un miliard de dolari anual. Chiar dacă recesiunea a lovit piața aparatelor de ras, fiind preferate lamele mai ieftine, cele două companii dețin în continuare monopolul pe multe pieţe.
Cei mai mulți consumatori s-au obișnuit cu modele mai vechi de la Gillette, firmă care a cucerit și piața românească. Utilizatorii nu sunt impresionați de modelele cu trei sau patru lame, dar devine tot mai greu să cumpere aparatele ieftine. „Tot încearcă să îmbunătățească ceva ce era deja perfect”, a declarat un utilizator, citat de Wall Street Journal. În aceste condiții, deși pare incredibil, unii americani își fac rezerve de lame. Allan Neibart, de 52 de ani, a cheltuit în ultimii trei ani circa 1.000 de dolari, dar acum are stoc și nu se mai teme că nu va mai găsi prețiosul produs. „Mă bărbieresc cu un dinozaur, dar dacă îl scot de pe piață sunt asigurat”, a povestit Neibart pentru prestigiosul cotidian economic.
Şi la noi, gigantul Gillette foloseşte aceeaşi tactică: rezervele mai ieftine au fost "exilate" în Moldova, iar în marile lanţuri de magazine se găsesc doar modele din vârful de gamă. Diferenţa trece de 30 de lei pentru un pachet cu 4 lame.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu