Este imposibil ca printre atâtea cadouri primite de Crăciun să nu existe ceva care să nu ne placă. Dacă doriţi să returnaţi un cadou sau bunuri achiziţionate, există câteva reguli de bază care trebuie respectate.
S-a dovedit că este mai uşor să returnezi un articol comandat pe internet decât într-un magazin obişnuit. Directorul Centrului European al Consumatorului din cadrul Comisiei pentru Protecţia Consumatorului, Sonia Spasova, a oferit detalii.
"Pentru achiziţiile online, aveţi dreptul de a returna produsul în termen de până la 14 zile de la data livrării, în timp ce într-un magazin fizic, acest lucru se poate face doar în cazul în care comerciantul a implementat o astfel de practică. Chiar şi în cazul cadourilor, trebuie să prezentăm bonul fiscal pentru a le returna. După ce faci o cerere de retur scrisă, de exemplu prin e-mail, mai ai la dispoziţie 14 zile. Se poate întâmpla ca adresa magazinului să fie în străinătate, chiar dacă site-ul este în limba maternă.
Trebuie să se evite deteriorarea mărfurilor în timpul transportului. În plus, dacă produsul a fost plătit online cu card bancar, conform legii, suma trebuie returnată în acelaşi mod. În orice caz, este o idee bună să verificaţi condiţiile pe care comerciantul le-a impus pentru returnarea sau schimbarea mărfurilor.
Există şi produse care nu pot fi returnate - de exemplu, cadouri personalizate, precum şi lenjeria intimă şi alte astfel de obiecte, din motive de igienă", a spus Sonia Spasova, scrie Rador, citând bnr.bg.
Dacă într-adevăr printre cadourile primite sunt unele care nu ne plac, varianta mai bună nu este să le returnăm, ci să încercăm să le schimbăm cu altele sau să le oferim la rândul nostru celor care au nevoie de ele.
Vezi și: Corina Caragea, pretențioasă la cadouri: Nu mă bucur la orice cumpărat la repezeală
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News