Dacă vrei să știi cum poți proteja, pe timpul iernii, vopseaua mașinii, ai ajuns unde trebuie. Ți-am pregătit câteva metode eficiente.
Spală maşina în mod constant. Este cea mai bună metodă pentru a stopa efectul coroziv provocat de sarea de pe şosele, potrivit cumsa.ro. De asemenea, cuățăi şi partea de sub maşină, pentru că este cea mai expusă la coroziunea provocată de sare. Astfel, vei reuşi să ţii şi rugina la depărtare.
Atunci când speli maşina, asigură-te că îi aplici şi un strat de ceară. Practic, aplici un strat protectiv pe maşină, iar vopseaua o să fie mult mai bine protejată de gheaţă, zăpadă, ceară sau micile pietricele sărite de pe carosabil. Este recomandat să aplici ceara la sfârşitul toamnei sau înainte de căderea primei zăpezi. Poţi lua în considerare şi aplicarea unui strat ceramic.
Cea mai bună metodă de a proteja vopseaua maşinii tale pe timp de iarnă este să ţii automobilul în garaj. În cazul în care nu ai garaj, o prelat va proteja vopseaua. Cumpără o prelată impermeabilă, special făcută pentru sezonul rece.
O soluţie mai scumpă este să înfoliezi maşina. Vorbim despre o folie tip PPF, care se aplică pe toată suprafaţa caroseriei. Vei proteja vopseaua maşinii foarte bine şi vei ţine la distanţă zgârieturile provocate de pietricelele provenite de pe carosabil.
"În afară de cauciucurile de iarnă, care sunt principalul element, pregătirea maşinii înseamnă mai multe. În primul rând, maşina trebuie să fie de fiecare dată când plecăm la drum pe timp de iarnă foarte bine curăţată. Geamurile, oglinzile, stopurile, farurile, tot. În al doilea rând, trebuie să avem ceva mai mult combustibil în rezervor decât de obicei, pentru că există riscul să rămânem blocaţi pe undeva şi trebuie să ne încălzim în maşină. Apoi, să avem în maşină câteva lucruri: o lopată, un sac de nisip pentru a putea ieşi dintr-un loc îngheţat, o rezervă de alimente, o sticlă cu apă, o pătură. Sunt câteva lucruri cu care ne putem ajuta. Bineînţeles, să avem şi haine groase la noi, pentru că pot apărea situaţii neprevăzute.
Nu în ultimul rând, un lucru pe care nu îl ştie lumea este că trebuie să avem filtrul de particule, cel de la climă şi aer condiţionat, foarte bine curăţat, nou. Unii spun că dacă vine iarna nu mai e nevoie de el, pentru că nu este polen. Ba contează, pentru că altfel nu avem o dezaburire bună. Un filtru necurăţat duce la dezaburirea incorectă a maşinii. Lichidul de parbriz trebuie să fie musai de iarnă, nu de vară, pentru că acesta nu doar că nu îngheaţă, ci curăţă mult mai bine parbrizul. Şi vorbim aici mai ales de perioada în care plouă, dar temperatura e în jur de 0 grade şi se face o peliculă semiîngheţată pe parbriz. E la fel şi când nu plouă, dar ni se aruncă pe parbriz acea mâzgă de pe şosea care îngheaţă", a explicat Titi Aur pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu