EXCLUSIV  Cum s-a făcut reforma personalului în MIPE. Au fost desființate 177 de funcții publice... vacante. Câți angajați are ministerul

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a prezentat, în exclusivitate pentru DCNews, modul în care s-a făcut reforma personalului angajat.

DCNews a solicitat Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene să explice cum s-a făcut reforma personalului, în contextul aparatului bugetar supradimensionat, să ofere public numărul de angajați care exista în minister în iunie, dar și cel existent astăzi și în ce posturi. De asemenea, cum s-a făcut reforma aparatului bugetar în agențiile subordonate.

Ce spune ministerul

"Ca urmare a solicitării dumneavoastră înregistrată în cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) cu nr. 65368/08.05.2024, vă comunicăm următoarele:

Prin Legea nr. 296/2023 au fost aduse modificări cadrului legal privind organizarea și funcționarea instituțiilor publice, fiind instituite măsuri de disciplină economico-financiară cu privire la acestea. În acest context, instituțiile/autoritățile publice au fost obligate să pună în aplicare prevederile instituite prin actul normativ menționat mai sus.

Prin urmare, în urma reorganizării Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, au avut loc următoarele modificări:

- diminuarea numărului de funcții de demnitate publică de secretari de stat de la 8 la 6 posturi, inclusiv cabinetele acestora;

- diminuarea numărului de funcții de demnitate publică de subsecretari de stat de 2 la 1 post, inclusiv cabinetul acestuia;

- desființarea a 177 de funcții publice vacante de la nivelul aparatului propriu al instituției, ca urmare a aplicării prevederilor art. XVII din Legea nr. 296/2023.

Astfel, prin reorganizarea instituțională, unele structuri au fost redimensionate prin preluarea de atribuții de la alte structuri în vederea eficientizării activității instituției, conform Hotărârii Guvernului nr. 44/2024 pentru modificare și completarea Hotărârii Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.

În tabelul de mai jos regăsiți situația posturilor ocupate pentru perioada solicitată la nivelul MIPE:

Conform Anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, cu modificările și completările ulterioare, în subordinea instituției funcționează unități cu personalitate juridică, respectiv 8 Organisme intermediare regionale pentru Programe europene capital uman.

De asemenea, ca urmare a aplicării prevederilor art. XXII din Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, în vederea încadrării în numărul total al funcţiilor publice de conducere din numărul total al posturilor aprobate la nivel de ordonator principal de credite, la nivelul unităților subordonate instituției au fost desființate unele posturi de conducere, respectiv 16 posturi de șef serviciu."

Angajații MIPE, protest

Săptămâna trecută, angajații din Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) au protestat în faţa ministerului, cerând salarizare la nivelul maxim existent în cadrul categoriei profesionale şi acordarea unui statut special personalului de specialitate care gestionează fonduri europene nerambursabile.

"Având în vedere complexitatea muncii personalului care gestionează fonduri europene, gradul de încărcare care a crescut în 2023 comparativ cu anul 2019 de 6 ori, migrarea personalului din cauza volumului mare de muncă, complexitatea muncii, multiplele sarcini care exced fişei postului, (ex.: lungile discuţii purtate cu beneficiarii proiectelor pentru a soluţiona problemele şi a continua fluxul în vederea atragerii fondurilor europene), pentru a putea păstra personalul pregătit în MIPE, personal care a reuşit să obţină o absorbţie istorică de 96%, rezultat foarte important pentru întreaga ţară, solicităm soluţionarea urgentă a următoarelor revendicări:

- stabilirea nivelului de salarizare în funcţie de nivelul maxim de salarizare existent în cadrul categoriei profesionale, respectiv Familia Ocupaţională de Funcţii Bugetare "Administraţie", aşa cum a solicitat Comisia Europeană în repetate rânduri

- reglementarea privind acordarea unui statut special personalului de specialitate care gestionează fonduri europene nerambursabile şi desfăşoară activităţi cu caracter complex şi special în cadrul MIPE

- rezolvarea solicitărilor existente privind condiţiile deficitare în care îşi desfăşoară activitatea salariaţii MIPE, inclusiv în teritoriu", se menţionează într-un comunicat al Blocului Naţional Sindical, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel