Sezonul de reduceri a început, iar magazinele nu se sfiesc să se laude cu reducerile cât mai mari pe care le acordă în această perioadă.
Daca intri în mall, nu ai cum să nu observi afişele mari de pe vitrinele magazinelor, pe care scrie , deobicei, mare cu alb, pe un fundaş rosu, -X%, unde "X" poate varia între -20% şi -90%.
Astfel, dacă îţi doreşti un tricou nou, dar nu ai prea mulţi bani, e bine să ştii că preţurile pornesc de la 14 lei. Este imposibil să le ratezi, pentru că, pe lângă semnele mari de afară, înăuntru ai zeci de săgeţi şi angajaţi care te îndrumă către promoţiile cele mai bune. Desigur, preţul unui tricou poate ajunge şi la 100 de lei, redus.
Dar să zicem că ai tricouri destule, iar problema ta constă în numărul prea mic al perechilor de blugi din şifonier. Nu îţi face griji, toate articolele vestimentare au fost aranjate cât mai frumos de angajaţi, iar blugii, pantalonii de stofă sau pantalonii scurţi nu fac excepţie. Ei vor să îţi atragă atenţia şi ştiu că a-i lăsa nearanjaţi înseamnă vânzări mai puţine. În ceea ce priveşte preţurile însă, acestea nu mai sunt la vedere. Nu lipsesc pancardele cu mesajul clar "PROMOŢIE", dar pentru a găsi cât costă trebuie să cauţi eticheta, care de multe ori nu este la vedere.
Preţurile pornesc de la 40 de lei şi pot ajunge 130 de lei, în funcţie de model şi material. Pantalonii scurţi ( dacă vrei îi putem spune mai "cool") costă de la 70 de lei în sus, dar dacă ştii că strada nu este podium de modă, îţi poţi cumpăra ceva drăguţ cu 50 de lei.
Cămăşile nu sunt atât de "afectate" de tăieri. La o plimbare printre rafturi, vei observa că majoritatea au acelaşi preţ. Totuşi, acelea ale căror preţuri au fost diminuate pot costa şi cu 50% mai puţin.
Rochiile şi fustele au intrat şi ele în sezon. Preţurile pornesc de la 30 de lei şi pot ajunge la 200 de lei.
Cu toată această agitaţie, e bine să ştii că nu toate articolele vestimentare au preţuri reduse.
În ceea ce priveşte vânzările, managerii spun că nu este aşa rău pe cât se crede. E drept că sunt destui care doar se uită şi pleacă, dar în aceeaşi măsură sunt şi oameni care vin special să cumpere ceva.
Părerile sunt impărţinte, dar un lucru e cert: contează mult strategia de fidelizare a clientului, care dacă este bine făcută, acesta va cumpăra de la un anumit magazin chiar dacă cel de vis-a-vis are reduceri mai mari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News