EXCLUSIV  Cum să conduci corect în viraje. Ce faci când un șofer ”sportiv” vrea să te depășească

foto Google Maps
foto Google Maps

Iată cum ar trebui să conduci în viraje. 

Titi Aur a vorbit, în emisiunea ”DC Conducem”, despre mersul pe serpentine. ”În primul rând, ar trebui să știi cum să mergi pe viraje, să știi să mergi relativ constant, să cari viteza cu tine, să nu frânezi, să accelerezi și iar să frânezi, să știi să folosești frâna de motor chiar și la deal, în sensul în care să accelerez și când simt că vine un viraj, nu accelerez până în ultimul moment și acolo să frânez, ci ridic piciorul de pe accelerație. Ar trebui să știu să merg pe traiectorie, pentru că dacă nu știu să merg pe traiectorie, dintr-un viraj larg voi face unul ascuțit, asta înseamnă că tot trebuie să frânez inutil. Dacă merg corect, n-ar trebui să fiu depășit. Dacă am pe unul care vine, e stresat și vrea el să meargă mai repede, pentru că aici intervine latura sportivă a părții civile. Adică sunt unii care au mașini un pic mai sport și pe viraje vor să se simtă mai șoferi și au tentația de a merge mai repede. Dacă tu vrei să mergi mai cuminte, din diferite motive, sunt atent și îi fac loc, chiar dacă e linie dublă continuă, trag pe dreapta, semnalizez și atunci se strecoară celălalt, ca să scap. El e stresat să mă depășească, eu sunt stresat că vrea ăla să mă depășească. Dacă folosesc mașina în zona de cuplu corect, nici subturat, nici supraturat, dacă fac reducerile din accelerație, nu din frânări, dacă fac accelerările corect și dacă merg pe o traiectorie corectă, în sensul în care să merg cât mai cursiv, să nu ascut virajul, atunci pot circula pe zonă de viraje fără probleme. Atenție când fac coborâri lungi pentru că pot suprasolicita sistemul de frânare (...). Dacă nu duc plăcuța la mai mult de 250 - 300 de grade, în principiu, își face treaba corect. Dacă o suprasolicit poate ajunge să nu mai fie eficientă. E bine să nu o suprasolicit și să folosesc frâna de motor pentru eleganța și pentru cursivitatea conducerii” a spus instructorul de conducere defensivă. 

Cât despre traiectoria corectă, Titi Aur a mai spus că ”traiectoria corectă este exterior - interior - exterior. Ce înseamnă asta? La intrarea în curbă, pe banca mea, sunt pe exterior, lângă dunga continuă sau acostament, depinde dacă sunt la stânga sau la dreapta. În mijlocul virajului, ating interiorul, iar înspre finalul virajului mă duc spre exterior”. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel