Titi Aur a spus care este cea mai bună modalitate de depășire auto.
Titi Aur a fost invitat la emisiunea De Ce Conducem, la DC News, unde a venit cu sfaturi utile, care te ajută să faci economie la consum, atunci când ești în trafic și alegi să depășești:
„Depășirea diferă de la situație la situație. Cu cât vii mai lansat și cu cât vei reduce din timp ca să se elibereze drumul și vei încerca să depășești fără să ai acele accelerări și virări bruște la stânga, cu atât va fi mai eficient. Dacă ai în față o mașină lentă, de pildă un camion care merge cu 50 de km la oră pe un drum pe care ai voie cu 100 de km la oră și din față vin mașini, ai două variante.
Prima e să vii cât poți de tare până în spatele camionului, să frânezi cât poți de tare în spatele lui, să stai foarte aproape de camion, iar când se eliberează drumul să tragi de volan cât poți de brusc, să accelerezi în trombă și să pleci de la 50 de km la oră cu virat brusc, accelerat brusc și un consum foarte mare.
Varianta doi presupune să vezi camionul în față, să vezi că vine o mașină pe sens opus, dar doar să reduci, să ridici piciorul de pe accelerație. Asta înseamnă că nu consumi nici combustibil, nu uzezi nici frâna, nu creezi senzații tari, ci doar reduci, iar când ajungi la 70, venind de la 100, după ce trece mașina care venea pe sens opus, accelerezi puțin și practic pleci de la 70 de kilometri pe oră, nu de la 50“, a spus Titi Aur.
Astfel, Titi Aur a dat exemplul a doi șoferi care utilizează fiecare câte una din cele două variante de depășire, iar la final, conform datelor, șoferul care alege varianta a doua economisește și combustibil și câștigă și timp:
„Să luăm cazul în care te ia cineva până la Brașov și faci naveta zilnic așa, iar o dată mergi cu un șofer de modelul 1, altă dată mergi cu un șofer de modelul 2. Când mergi cu cel din modelul 1 și ajungi la Brașov ai impresia că te-a dus un pilot, dar a doua zi, când ai venit cu unul care părea mai domol, când te uiți la ceas vezi că cel de modelul 2 a ajuns cu un sfert de oră mai repede.
S-a întâmplat așa pentru că la fiecare depășire, în loc să plece de la 50 de kilometri la oră, pleca de la 70-80 și curgea pur și simplu. Nici nu consumi mult, nici nu stresezi pe cineva. În curse, la raliuri, vorbim despre cum să duci viteza cu tine. Stilul de a curge cu mașina te face și să conduci și eficient, și în siguranță, și fără stres“, a conchis Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News