Din 15 ianuarie magazinele au dreptul, conform legii, să organizeze campanii de soldare la colecţiile de toamnă- iarnă. Campaniile promoţionale au început însă mult mai repede în majoritatea marilor lanţuri de magazine. Reducerile depășesc în unele cazuri 50%.
Așa cum s-a întâmplat cu promoțiile la alimente de Crăciun, reduceriile pot fi de un ban, sau pot adăuga la prețul inițial. Astfel, trebuie să țineți cont de anumite reguli pentru a cumpăra produse cu prețuri reduse.
Orice reducere de preț trebuie indicată în mod clar, astfel încât să nu existe nicio îndoială în privința prețului care trebuie plătit. Prețul indicat trebuie să fie prețul total, adică prețul cu toate taxele incluse și incluzând toate serviciile care trebuie plătite suplimentar de către consumator. De asemenea, potrivit consumatoreuropean.ro, prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință, scrie economica.net. Prețul nou, redus, trebuie indicat prin raportarea la prețul vechi, fie prin afișarea alături de acesta, barat, fie prin indicarea procentului de reducere, sau prin combinarea celor două modalități.
Pentru a evita eventuale neplăceri, consumatorul ar trebui în primă instanţă să verifice cu atenție modul în care este afișată reducerea pe website sau pe eticheta produsului pe care doreşte să îl achiziţioneze. Atunci când comandă online, consumatorii trebuie să verifice cu atenție, înainte de a trimite comanda, dacă prețul produsului din coșul de cumpărături este aceleași cu prețul indicat atunci când au ales produsul respectiv. Nu în ultimul rând, consumatorii ar trebui să păstreze bonul ori factura, sau comanda atunci când cumpără online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu