Titi Aur a explicat EXCLUSIV pentru DC NEWS cum putem face economie de combustibil în condițiile în care prețul carburanților a crescut tot mai mult.
„Ne plângem de scumpirea carburantului, dar avem o metodă foarte simplă de a reduce costurile: să conducem defensiv. Când conduci defensiv scade și riscul de accident, nu mai uzezi nici mașina atât de mult (cauciucuri, frâne, etc) și, bineînțeles, faci economie de combustibil”, a transmis șoferul profesionist.
„Sunt mașini care au sistemul dotat cu start-stop la care motorul se oprește la semafor, dar nu doar atât. Ce trebuie să facem să consumăm mai puțin? Trebuie să accelerăm doar atât cât mașina să înainteze ușor, fără să exagerăm, fără să accelerăm violent. În plus, trebuie să reducem din timp lăsând mașina în viteză, nu scoțând mașina pe liber. Să reducem din timp înseamnă că văd că urmează un semafor roșu sau o coloană și că nu are rost să accelerez până mă apropii de coloană”, a adăugat el, pentru DC NEWS.
„Foarte mulți au senzația că dacă reduc din timp de fapt pierd timp. Își zic: «Dacă se bagă altul în fața mea?». Atunci sunt tentați să stea cât mai aproape de cei din față să nu se bage altul. Dacă ne gândim că o mașină intrată în față înseamnă doar câțiva metri mai în spate, nu are rost să ne stresăm și să încercăm de fiecare dată să fim cât mai aproape de mașina din față”, mai este de părere Titi Aur.
„Bineînțeles că vom întâlni întotdeauna șoferi nesimțiți care nu înțeleg ce înseamnă să conducă ecologic, economic și, nu în ultimul rând, cu bun simț. Se vor strecura, vor trece de pe o coloană pe alta, dar totuși îmi place să cred că sunt excepțiile. Înseamnă 3-5% din șoferi și atunci dacă toți ceilalți care gândesc normal, conduc normal, elegant, economic nu-i vor băga în seamă, ei vor fi doar oile negre. Cei conștienți că vor să facă și economie de uzura mașinii, combustibil, dar și de stres, vor urma aceste sfaturi. De ce să fiu un stresat și să accelerez, să frânez și să fiu foarte aproape din mașina din față? Traversând dintr-o parte într-alta un oraș mare, așa cum este Bucureștiul, condusul agresiv nu aduce decât un minut sau două în plus, cu un cost mare pentru consum, mediu și ceilalți participanți la trafic”, a conchis el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News