Magazinele sunt pline de decorațiuni și cadouri de Crăciun deși încă suntem departe de momentul sărbătorilor de iarnă. Ne ajută sau nu să fim înconjurați de luminițele sclipitoare, iar din difuzoare să se audă cântece de Crăciun, puteți afla din acest articol.
”Magia Crăciunului” vine tot mai devreme în ultima vreme, magazinele sunt pline de decorațiuni de Crăciun, dar și de posibile cadouri pentru sărbătorile de iarnă încă de pe la jumătatea lunii octombrie, fiind o adevărată luptă între roșu și verde, culorile specifice Crăciunului și combinația negru-portocaliu de Halloween. Nu are rost să vorbim despre cine iese câștigător din această luptă.
Tradițional, în România, sărbătorile de iarnă debutau în 6 decembrie, odată cu Moș Nicolae, cel care aducea cadouri micuților cuminți, însă prinși în globalizare ne-am aliniat și noi acestei tendințe de a decora încă din noiembrie, iar acest lucru se vede și prin deschiderea Târgurilor de Crăciun. Încă din 15 noiembrie, orașele Sibiu și Craiova au dat startul târgurilor tematice, iar alte mari orașe din țară au programate deschidea în zilele și săptămânilor următoare.
De altfel, psihologii susțin că decorarea timpurie are un efect benefic asupra psihicului, fiind creată acea schimbare neurologice ce poate produce fericire, scoțându-ne din rutina obișnuită, de zi cu zi.
Luminile strălucitoare pe care le vedem pe la vitrinele magazinelor sau în zonele special amenajate pentru sărbătorile de iarnă sunt un declanșator pentru hormonii fericirii. Cine poate rezista să nu zâmbească atunci când vede bradul de Crăciun aprins pentru prima dată? Mia mult decât atât, Crăciunul este asociat cu o perioadă a inocenței, un timp pentru fapte bune și pentru a aduce bucurie, nouă înșine, dar și celor din jur.
”În acestă perioadă oamenii au nevoie de ceva ce îi poate conecta la fericire și achiziționarea produselor de Crăciun îi ajută să atingă acest obiectiv. Este o perioadă în care vacanțele s-au terminat, la fel și concediile, ziua s-a micșorat și interacțiunea cu soarele este diminuată, iar oamenii au nevoie să se simtă și fericiți.
Acest lucru îi determină să meargă la cumpărături pentru ca magazinele sunt foarte ofertante în această perioadă. Mai este și un alt motiv pentru care se achiziționează aceste produse așa de devreme și acela este nevoia omului de a se conecta cu momentele din trecut, din perioada copilăriei, întoarcerea în sânul familiei unde el se simțea bine de sărbători, iar la nivel emoțional simte nevoia de această conexiune.
Este un moment de întoarcere la sine și un moment în care este mai aproape de familie, de sufletele celor dragi”, a declarat psihologul Gina Dafinoiu. în exclusivitate pentru DC News.
Pe de altă parte, psihologul atrage atenția asupra unui aspect la care se poate ajunge tocmai din pregătirea atât de timpurile a tot ceea ce înseamnă pregătirile pentru sărbătorile de iarnă.
”Toate aceste produse achiziționate cu mult timp înainte de Crăciun îi pot umple de bucurie, însă pot fi și situații în care atunci când sărbătoarea se apropie tot acest entuziasm să scadă deoarece acest sentiment a fost deja împlinit și acum nu mai poate aduce o satisfacție”, a concluzionat psihologul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News