EXCLUSIV  Cum se circulă în România dacă vrei să ajungi în sate. Am numărat o mulțime de capcane mortale pentru șoferi. Scapă cine poate

Foto cu rol ilustrativ /Sursa: Pexels
Foto cu rol ilustrativ /Sursa: Pexels

Drumurile din România sunt, după cum bine știm, o capcană pentru șoferi. Chiar dacă, în ultimii ani, s-a tot încercat repararea lor, pericolele nu s-au diminuat ci, dimpotrivă, riscul de accidente pe anumite tronsoane a crescut.

Dacă plecăm, pe timpul nopții, din București spre Iași, sau invers, mare ne va fi mirarea de condițiile în care se află drumurile naționale. Riscul de accidente este major, iar dacă ești șofer începător îți recomand să te aventurezi pe acest traseu doar pe timp de zi. Unde mai pui că unul dintre drumuri se numește chiar "Drumul Morții".

DN2, căci despre el este vorba, este poate cel mai periculos drum pe care eu am mers vreodată. Pe timpul nopții nu este iluminat, ceea ce este o mare problemă pentru șoferi. Și o să spuneți, probabil, că mașina are faruri. Da, dar fiind un drum cu dublu sens, faza lungă este aproape imposibil de folosit iar animalele sălbatice din zonă pot sări oricând în fața mașinii. În țări precum Belgia, drumurile atât naționale cât și cele la nivel de district sunt iluminate, iar rata mortalității este cu mult mai mică decât cea din țara noastră.

Lipsa semnelor de circulație este iarăși o problemă majoră, iar barierele la nivel cu calea ferată lipsesc în anumite zone. Dacă, de exemplu, mergem de la Bârlad la Huși pe DN24A, după mai bine de 12 ani de când trenul nu mai circulă pe acea rută, calea ferată - acolo unde nu a fost furată - nu a fost acoperită, iar în jurul ei s-au creat cratere. Dungile de marcaj lipsesc de pe partea carosabilă, iluminatul și el, iar semne de circulație avem unul aici, unul lipsă, unul aici, unul lipsă și tot așa. Cine vrea să numere gropile are nevoie de 3 zile lucrătoare.

Ce am observat eu, legat de semnele de circulație, e că dacă te îndepărtezi de Capitală, se îndepărtează și ele, dispar. Când te întorci în București, surpriză, răsar toate, niciunul nu mai lipsește. De la Buzău de după Mec, spre București, înfloresc toate. Ei, dacă mergem spre Moldova, de la Mec încolo, le vedem mai rar. Virăm drepta la Tișița, spre Tecuci, și vă recomand să folosiți aplicații mobile pentru drum ca să vedeți curbele și gradul acestora. Dacă ești poate mai obosit sau începător, riști ori să intri într-un canal, ori, în cel mai rău caz, într-un alt participant la trafic.

Un ultim aspect extrem de important - capetele de pod. Aceste pericole de pe drumurile țării, întâlnite din sat în sat, fac din ce în ce mai multe victime. Pare că în România plouă extrem de mult, altfel nu-mi explic amplasarea lor și nici șanțurile acelea - adânci de un metru, să fie. În cazul în care mașina derapează și ai nenorocul de a nimeri într-un asemenea șanț, frâna nu te poate ajuta. Mașina se transformă într-o sanie și, culmea, se va opri în cel mai apropiat cap de pod.

În concluzie, drumurile din țara noastră nu sunt deloc prietenoase. Riscurile sunt mari, atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte, iar mai apoi ne întrebăm de ce rata mortalității din România, din cauza accidentelor rutiere, este așa mare. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel