Cum se fură startul pentru Black Friday

Black Friday este denumirea informală a zilei care urmează după Ziua Recunoștinței în Statele Unite, și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Termenul «Black Friday» a apărut pentru prima dată în Philadelphia și a însemnat blocaje grele de trafic vineri, după Ziua Recunoștinței. Goana după cadouri a dus la blocarea arterelor principale din orașe și de aici denumirea de Vinerea Neagră.

În acest an ziua de Black Friday este, în Statele Unite ale Americii pe 29 noiembrie. La noi însă, unii comercianți deși au importat denumirea, nu au importat și regulile. Nu de puține ori prețurile la unele produse au fost mai mari față de vânzarea acestora în mod obișnuit. Conform legii Ordonanța de Guvern nr. 99/2000 care reglementează modul de desfășurare a acestor promoții, respectiv stabilește condițiile legale care trebuie respectate de comercianți: reducerea să se raporteze la cel mai scăzut preț practicat în ultimele 30 de zile. 

Comerciantul are obligația ca prețul redus să fie calculat prin raportare la cel mai mic preț practicat de acesta, pentru produsul respectiv sau produse similare, în același spațiu de vânzare în ultimele de 30 zile anterioare aplicării reducerii.

Prin urmare, dacă prețul produsului repectiv a fluctuat în ultimele 30 de zile, anunțul promoțional trebuie să cuprindă reducerea aplicată la prețul cel mai mic practicat în ultimele 30 de zile, nu la cel practicat cu o zi înainte de începerea promoției.

Ei bine, în acest an asistăm și la o altă noutate. Nu puțini comercianți au furat startul. Sub pompoasa denumire de Black Friday unii comerciați deja au început vânzarea, iar alții se pregătesc pentru miercuri (13 noiembrie) sau vineri (15 noiembrie). De la produse electronice, electrocasnice, haine, încălțăminte, toate intră în Black Friday.

Ca să vă dați seama cât este de importantă această zi pentru comercianți, gândiți-vă că, anul trecut, un mare retailer de la noi a vândut în primele cinci secunde de la deschiderea site-ului 21.170 de produse iar pe toată ziua peste trei milioane de produse. În urmă cu patru ani, același retailer a avut cea mai mare comandă online a unui client în valoare de 85.590 de euro.

Vezi și: BLACK FRIDAY 2019, reduceri FALSE. Șeful ANPC, avertisment

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel