Cea mai profunda criza politica pe care o traverseaza Romania, dupa ultima mineriada, are si partile ei bune. Pentru ca developeaza, fara mila, modul in care functioneaza sau nu functioneaza importante institutii ale statului. Ale unui stat pe care suspendatul are pretentia ca l-ar fi reformat in cei 8 ani de mandat, transformati in 8 ani de regim politic. Si iata ca, atunci cand lucrurile ar trebui sa mearga ca unse, respectiv in momente dificile, noi constatam ca institutiile se gripeaza. Si ca reprezentantii lor au posibilitatea, pentru ca nu exista norme precise, sa actioneze impotriva intereselor statului. Sau, chiar daca exista proceduri, ele pot fi cu usurinta ocolite sau incalcate. Tonul il da chiar cel care are pretentia, total absurda, de a se mai intoarce vreodata in functia de presedinte al Romaniei.
Cea mai vizibila si cea mai ostentativa incalcare a normelor statului de drept o putem admira zilnic, de mai multe ori, pe ecranele televizoarelor. Atunci cand presedintele suspendat se aseaza cu spatele la Constitutia cu care si-a tapetat zidul rusinii. Zidul de sub care se adreseaza zilnic cetatenilor carora le-a creat atata suferinta si care i-au cerut si au votat demisia. Statutul sau, asa cum singur a repetat-o de nenumarate ori, este de “simplu cetatean”. Adica pus in rand cu acei foarte multi romani care nu-l mai vor si cu cei din ce in ce mai putini care il mai vor. Ei bine, in aceasta calitate, el foloseste vizual, in mod propagandistic si total ilegal coperta Constitutiei Romaniei. Si ramane nesanctionat.
Oameni pe care i-a plasat in cele mai inalte posturi din Procuratura, nu pe baza unor merite, ci pentru a-i sluji interesele politice, Laura Codruta Kovesi si Daniel Morar, actioneaza si ei ilegal. Desi sunt primii dintre cei chemati sa apere legea. Cum altfel, ca sa dau un singur exemplu, ar putea fi interpretat furtul la drumul mare al listelor electorale de catre procurorul Marius Iacob, trimis in acest scop de Kovesi, comandata in acest scop de Basescu? Ca si ampla ancheta, declansata de Parchetul General impotriva unor persoane care au participat si participa la proceduri ale unui proces electoral aflat in curs. Si care nu se poate incheia decat atunci cand se decide definitiv, fie demiterea suspendatului, fie reintoarcerea acestuia la Cotroceni. Ce nevoie mai este de Curtea Constitutionala, ce nevoie mai este de Autoritatea Electorala Permanenta, ce nevoie mai este de Biroul Electoral Central, daca Parchetul analizeaza si ia decizii asupra unor controverse legate de referendum?
Citește mai mult pe CorectNews
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News