Cum se măsoară audiențele TV. Cum știu posturile că te uiți la ele

televiziune
televiziune

Petrișor Obae a realizat un clip în care explică ce este peoplemeter-ul și cum se măsoară audiențele TV.

Este vorba de un dispozitiv care se conectează la televizor și care este controlat printr-o telecomandă. Telecomanda funcționează doar pentru peoplemeter Fiecare membru al familiei are numele trecut pe telecomandă și un buton, pe care trebuie să-l apese pentru a fi înregistrat. Și vizitatorii trebuie să fie înregistrați apăsând pe un buton special. De fiecare dată când persoana ( sau persoanele) care se uită la televizor pleacă din cameră trebuie să apese pe butonul aferent numelui, pentru ca aparatul să știe că deși televizorul este aprins, nu se uită nimeni. Totodată, familia trebuie să anunțe dacă pleacă în vacanță mai mare de o săptămână, apăsând butonul ”vacanță”. Mai multe detalii, în textul de mai jos.

Pepoplemeterul se instalează la televizor și are o telecomandă specială, pe care sunt trecuți fiecare dintre membri cu numele lor, scrie paginademedia.ro.

În momentul în care este pornit televizorul, pornește automat și peoplementerul care înregistrează audiența posturilor. Pe ecranul aparatului apare întrebarea ”Cine se uită?” Fiecare membru al familiei are trecut numele pe telecomanda specială a peoplemeterului.

În România, sunt instalate aproximativ 2.000 de astfel de aparate în 1.300 de locuințe pentru că din punct de vedere sociologic, acest panel este reprezentativ pentru toată populația României.

Telecomandă cu numele tău pe ea

Când cineva apare în încăperea unde televizorul este aprins, trebuie să apese butonul care îi corespunde pe telecomandă. Pe telecomandă sunt trecuți membrii familiei. De fiecare dată când iese din cameră, trebuie să apese din nou respectivul buton.

Dacă cineva pornește televizorul, dar nu se înregistrează, sistemul înregistrează problema.

În cazul în care în încăpere apare un vizitator, care nu are un buton alocat pe telecomandă, și el trebuie înregistrat, pentru ca audiența să fie măsurată. Când vizitatorul pleacă din cameră, și el trebuie scos din sistem.

În momentul în care se schimbă postul, nu apare niciun mesaj pe aparat și nu trebuie apăsat niciun buton de pe telecomanda peoplemeterului.

Dacă toată familia pleacă din fața televizorului iar acesta rămâne pornit, există un buton special pe telecomandă prin care trebuie să anunțe că nu mai este nimeni în fața aparatului. Butonul este „Niciun telespectator”.

Dacă cineva uită să apese pe buton atunci când pleacă din cameră, sistemul detectează automat că televizorul a stat neobișnuit de mult pe un singur post, fără să fie schimbat. Dacă intervalul depășește patru ore, sistemul simte că este o problemă.

Când familia pleacă în vacanță pentru mai mult de o săptămână, trebuie să anunțe acest lucru pentru ca sistemul să nu creadă că peoplemeterul din casa familiei respective este defect. Pentru acest lucru există pe telecomandă un buton cu numele „Vacanță”.

Datele de audiență sunt stocate în interiorul peoplemeterului. Informația video este transformată în coduri audio digitale (de tipul 0010101), la fiecare trei secunde, coduri ce sunt înmagazinate în memora internă a aparatului.

Cum se stabilește audiența

Mai departe, între orele două și șase dimineața datele sunt trimise automat către serverele firmei de măsurare a aduiențelor. Totul se face automat, fără intervenția fizică a vreunui operator în sistem.

Serverele prelucrează datele. Codurile audio se compară cu emisia posturilor TV

Serverele Kantar înregistrează în fiecare zi toată emisia posturilor de televiziune măsurate din România. Aceste înregistrări se vor compara cu codurile audio primite de la peoplemetere.

Informațiile primite de la peoplemeterele din teren ajung pe serverele de la firmă. Codurile audio se compară cu înregistrările posturilor TV. Prin această potrivire se stabilește exact care a fost audiența posturilor de televiziune în casele măsurate.

Doar câțiva oameni cunosc panelul. Niciunul în întregimeOamenii care au peoplemetere în casă nu sunt cunoscuți de niciun operator în totalitate, spune Liliana Mihăilescu, director general Kantar Media. În rezultatele date de soft, cei din panel apar cu un cod, nu cu numele sau adresa. “Sunt cinci oameni care se ocupă de panel, fiecare cu partea lui”, spune Liliana Mihăilescu. Cei care lucrează în media sau au rude sau cunoștințe în televiziuni nu pot face parte din panel.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel