Ca urmare a reluării activității judiciare normale, începând cu data de 15.05.2020, au fost stabilite măsurile de protecție aplicabile, începând data de mai sus, pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei provocate de coronavirus SARS-COV2.
Astfel, accesul părților și al reprezentanților acestora în sediile Înaltei Curți va fi permis pentru data și ora fixate pentru judecarea cauzei care îi privește, pe baza actului de identitate și a citației, ori, în lipsa acesteia, în conformitate cu listele de acces întocmite pe baza dosarelor aflate pe rol în ședința respectivă.
La intrarea în incintele Înaltei Curți va fi verificată prin mijloace neinvazive temperatura corporală (nu este permis accesul persoanelor care prezintă o temperatură corporală mai mare de 37 grade Celsius sau simptome evidente de infecție respiratorie, în ultimul caz decizia finală privind accesul aparținând medicului din cadrul ÎCCJ) și va trebui completată o declarație pe proprie răspundere privind riscurile asociate răspândirii COVID-19 (călătorii în zone de risc, diagnosticarea cu COVID-19, plasarea în izolare sau carantină, contactul cu un bolnav de COVID-19, simptomatologie specifică COVID-19 etc.), transmite ÎCCJ.
Chestionarul este astfel întocmit încât să permită completarea într-un timp mediu de aproximativ 3 minute. La momentul accesului și pe toată durata prezenței în spațiile ÎCCJ sunt obligatorii purtarea măștii de protecție și respectarea unei distanțe de protecție față de alte persoane de 1,5 m. Aceste măsuri se aplică și personalului propriu.
Pentru a fluidiza accesul în sediile Înaltei Curți se vor organiza culoare separate de intrare și ieșire și vor fi amenajate spații speciale în care să poată fi completate declarațiile sus-menționate.
De asemenea, este instituită posibilitatea prezentării citației exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă. Recomandăm ca declarația sus-menționată să fie descărcată de pe site-ul ÎCCJ, completată și semnată în prealabil, în vederea reducerii timpului de așteptare la momentul efecturării triajului epidemiologic.
Mai mult, declarația poate fi transmisă în prealabil prin e-mail(este necesar să conțină semnătură olografă, cu excepția documentelor cu semnătură electronică validă), caz în care va putea fi prezentată organelor de pază la momentul accesului exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă. La nivelul fiecărei secții vor fi desemnate persoane care să înștiințeze și să cheme părțile în sălile de ședință, la momentul strigării cauzelor respective.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News