În urma implementării unui proiect european în valoare de 170,45 milioane de euro, litoralul românesc se va extinde cu 33,3 hectare, în următorii doi ani. Acest proiect are ca scop protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului, în urma fenomenelor de eroziune produse în zonă și vizează Municipiul Constanţa şi staţiunea Eforie Nord, potrivit Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice.
Autor: Raluca Țena
Proiectul încearcă să reducă eroziunea costieră în zonele cele mai expuse la risc ale coastei Mării Negre, prin implementarea măsurilor de prevenire adecvate. În proiect, este vizată protejarea a 7,3 km de plajă şi extinderea suprafeţei plajelor cu 33,3 hectare, până în anul 2015. În total, costurile se vor ridica la 170.450.084 euro, din care 85,49% sunt Fonduri de Coeziune /FC/, iar 14,51% provin de la bugetul de stat.
Programul de reabilitare a plajelor cuprinde cinci contracte: „Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a Litoralului Românesc al Mării Negre în zona Mamaia S”, „Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a Litoralului Românesc al Mării Negre în zona Tomis Nord”, „Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a Litoralului Românesc al Mării Negre în zona Tomis Centru”, „Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a Litoralului Românesc al Mării Negre în zona Tomis Sud” şi „Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a Litoralului Românesc al Mării Negre în zona Eforie Nord”.
În stațiunea Mamaia, linia țărmului se va retrage cu 40 de metri în următorii 20 de ani
Fenomenele de eroziune a coastei afectează cel mai mult sudul litoralului, îngustând anual plajele din Mamaia, Tomis, Eforie, Tuzla, Olimp-Venus, Saturn-Mangalia, 2 Mai - Vama Veche. Eroziunea costieră atinge în unele zone rata de circa 2 metri/an, iar cele mai puternice efecte sunt prezente în stațiunea Mamaia, unde se estimează o retragere a liniei ţărmului de circa 40 de metri în următorii 20 de ani.
În cadrul proiectului, se vor desfășura lucrări de refacere a liniei ţărmului Mării Negre, prin construirea de diguri de apărare și baraje. Data limită a lucrărilor este 30 noiembrie 2015.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu