O cercetare făcută de Indesit și GFK Eurisko a determinat modul în care femeile percep fotbalul și care sunt valorile și stilul de viață al acelora dintre ele pasionate de fotbal.
Apropierea de partener şi prieteni, motivul pentru care femeile iubesc fotbalul
Femeile care sunt fani adevăraţi ai fotbalului fac parte dintr-un public mai larg de sex feminin, care are o relație mai puțin activă cu acest sport, dar care vede fotbalul în primul rând ca pe o activitate pe care o face în comun cu partenerul sau cu grupul de prieteni. În fotbal există un interes provenit dintr-o dorință de solidaritate cu pasiunile familiei și a cercului de prieteni. Aceste femei nu reprezintă deloc o comunitate mică, ca de exemplu în Italia, acestea însumează 47% din totalul populației feminine, adică 12 milioane de femei (un sfert din populația totală). Europencele pasionate de fotbal: moderne, interesate de carieră, tehnologie şi viitor Tot în cadrul cercetării efectuate, Camillo Regalia, profesor titular de psihologie socială la Facultatea de Științe ale Educației din cadrul Universității Catolice din Milano a concluzionat că ”femeile pasionate de fotbal, indiferent de țara de proveniență, s-au dovedit a fi mult mai concentrate asupra carierei lor, acordând totodată importanță distracției și familiei. Acestea sunt în principal femei tinere, moderne, interesate de tehnologie și viitor.” „Acest proiect este o nouă provocare ce arată că sponsorizările reprezintă pentru Indesit un teritoriu de implicare, nu numai o modalidate de a crește vizibilitatea mărcii”, spune reprezentantul Indesit Company, Marco Rotta, Corporate Brand & Consumer Marketing Director. El declară că “targetul feminin Indesit este format în principal din femei tinere și deschise către noutăți, interesate de tehnologie și, de asemenea, pasionate de fotbal este foarte important . Pe baza acestei analize a targetului (interese, obiceiuri și comportament în raport cu mass-media), am ales o platformă digitală integrată (internet și social media) ca instrument de a intra în legătură și a comunica cu ele.”Pe stadion merg de 4 ori mai multe franţuzoaice decât italienceStudiul efectuat împreună cu GFK Eurisko a arătat şi că Franța, unde peste 40% dintre femei (aprox. 14 mil.) urmăresc regulat meciurile de fotbal la TV și 12% (aprox. 4 mil.) merg să urmărească meciul pe stadion, este una din țările în care femeile sunt puternic motivate de acest sport. În Italia, doar 1 milion de femei merg să urmărească meciul la stadion, în principal din dorința de a împărtăși aceași pasiune cu partenerul lor. În Rusia, unde doar 4% dintre femei (aprox. 3 mil.) sunt interesate de fotbal, a merge la stadion reprezintă un obicei doar al unei restrânse elite culturale, sociale şi economice, şi nu face parte din tradiţiile de masă.Cum sunt femeile care iubesc fotbalulPentru femeile din Turcia, interesul pentru fotbal este asociat cu viziunile unei femei moderne, în timp ce pentru italiencele microbiste acest lucru denotă un stil de viață foarte dinamic, care stârnește curiozitatea pentru nou și o concetrare pe agregarea și identificarea socială, în special în timpul competițiilor internaționale mari (Cupa Mondială și Europeană), acestea atrăgând 35% dintre femei în comparație cu 20% dintre femeile care urmăresc fotbalul în mod regulat. ”În mod clar, fotbalul este ceva cu adevărat profund,” concluzionează Camillo Regalia,”un lucru pe care femeile din cele 5 eșantioane analizate îl împărtășesc în ciuda diferențelor naționale. În fiecare țară, femeile pasionate de fotbal sunt femei care nu sunt ușor de mulțumit, care adoră provocările și muncesc pentru a-și atinge obiectivele. Acestea sunt femeile din prezent, îndreptate către viitor, dar ferm ancorate într-un context cultural și social bine structurat. Într-adevăr, aceste femei sunt o populație extrem de interesantă”, mărturisește Camillo Regalia. Femeile din Turcia s-au dovedit a fi cele mai pasionate suportere. 62% dintre acestea au afirmat că susțin o echipă de fotbal, în contrast cu doar 30% din englezoaice și 25% din italience. Sondajul a fost efectuat pe un eșantion reprezentativ de aproximativ 20 000 de femei din 5 țări europene: Italia, Franța, Anglia, Rusia și Turcia.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News