Lanțurile de hipermarketuri impun taxe foarte mari pentru produsele românești pe rafturi, care ajung la peste 50% din prețul stabilit cu producătorul. Totodată, produsele românești sunt poziționate pe rafturi în zone fără vizibilitate, potrivit lui Aurel Tănase, președintele patronatului din industria conservelor, Romconserv.
"Pentru produsele românești se plătesc în lanțurile de retail taxe foarte mari, impuse pentru listare, deschidere de magazine noi, servicii marketing și promovare, care nu au justificare. Se impune contract și plată lunară de servicii de mercantizare, care nu sunt eficiente", a declarat miercuri președintele Romconserv.
Aurel Tănase a adăugat că produselor românești nu li se acordă atenție în magazine, iar cele de import sunt poziționate mult mai favorabil. În replică, reprezentanții marilor rețele comerciale afirmă că niciun furnizor nu este favorizat în detrimentul altuia.
Magiunul românesc: 23 de lei la raft, doar 9 lei la producător
Proprietara firmei care produce magiunul de Topoloveni, Bibiana Stanciulov, a spus că încasează de la hipermarketuri 9 lei pentru un borcan de magiun, deși la rafturi acesta se vinde cu 20-23 de lei.
Bibiana Stanciulov a explicat că prețul de plecare pentru un borcan de magiun este de 15 lei, în urma discuțiilor cu hipermarketurile care comercializează produsul, deși la raft prețul sare de 20 de lei. Din suma stabilită de 15 lei, producătoarea încasează 9 lei, restul fiind taxe de marketing, promovare, taxe de revistă etc. percepute de magazin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu