Sistemul de achiziționare online a biletelor de tren va fi oprit miercuri, 20 septembrie.
Cumpărarea online a biletelor de tren va fi suspendată miercuri, 20 septembrie, ca urmare a unor operațiuni de mentenanță a sistemului, transmite CFR Călători într-un comunicat de presă.
Potrivit acestuia, ”în data de 20 septembrie 2023, în intervalul orar 0:00 și 24:00, călătorii nu vor putea cumpăra bilete online. Aplicația de cumpărare online a biletelor va fi oprită pentru lucrări complexe de mentenanță.
Pasagerii care au achiziționat bilete online pentru efectuarea călătoriei în data de 20.09.2023 vor putea călători prezentând în tren, digital sau fizic, biletul format pdf primit prin mail sau descărcat din aplicație înainte de ora 0:00 a zilei de 20.09.2023.
De asemenea, călătorii care au cumpărate bilete online și care doresc modificarea/renunțarea călătoriei o pot face în afara acestui interval de întrerupere. Pentru orice problemă legată de acest aspect călătorii pot scrie la [email protected]”, se arată în comunicatul CFR Călători.
Totodată, CFR Călători a ținut să mulțumească pasagerilor pentru înțelegerea situației menționate.
Potrivit Autorității pentru Reforma Feroviară (ARF), la finalul lunii august au fost încheiate activităților de implementare a proiectului ”Sistem integrat, bază de date unică și furnizare de informații privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători proiecte finanțat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020”.
Conform sursei menționate, obiectivele specifice ale proiectului au fost:
”1. Asigurarea interoperabilității sistemelor de ticketing pe care operatorii de transport feroviar public de călători le dețin.
Totodată, proiectul contribuie la îmbunătățirea capacității ARF de monitorizare a indicatorilor utilizați în contractele de servicii publice și înlesnește transparentizarea și eficientizarea compensației de serviciu public acordată de la bugetul de stat operatorilor de transport feroviar de călători din România.
2. Cel de-al doilea obiectiv principal în cadrul proiectului îl constituie implementarea ghișeului unic, ce reprezintă un ansamblu de programe prin care se poate vinde o singură legitimație de călătorie pe distanța origine-destinație pentru toți operatorii care își dau acordul pentru acest sistem.
Sistemul permite ca fiecare OTFC să vândă bilete combinate cu mai mulți OTF-C.
3. Asigurarea interoperabilității sistemelor de ticketing ale operatorilor de transport feroviar de călători din România s-a realizat prin crearea unei baze de date, prin intermediul căreia, ARF monitorizează activitatea și performanța OTFC în conformitate cu indicatorii și standardele stabilite prin contractele de servicii public, astfel încât este îmbunătățit modul de verificare a compensației de serviciu public prestată de OTFC.
Între rezultatele acestui proiect se numără:
1. Integrarea sistemelor de ticketing ale OTF-C din România.
2.Îmbunătățirea capacității ARF de a monitoriza contractele de servicii publice, în vederea asigurării unui control riguros al elementelor pe baza cărora se calculează sumele alocate de la bugetul de stat pentru subvenții în domeniul transportului feroviar de călători.
3.Diversificarea metodelor de plată și mai ales de achiziționare a biletelor pentru transportul feroviar de călători”, se arată într-un comunicat de presă al ARF.
Potrivit acestuia, valoarea totală a proiectului a fost de 6.165.537,94 lei, finanțarea fiind asigurată, după cum urmează: 4.132.226,68 lei – 85% contribuția Uniunii Europene, 729.216,45 lei – 15% contribuţia Guvernului României, 1.304.094,81, cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu