Un studiu amplu a găsit o corelație pe care studenții ar putea să o găsească interesantă: orele de dimineață sunt corelate cu performanțe academice mai slabe la studenții care participă la ele.
Studiul și-a propus să testeze dacă orele de dimineață au fost mai puțin frecventate decât orele la un moment ulterior al zilei și dacă orele au avut un efect asupra somnului și performanței școlare ale studenților, conform IFL Science.
Cercetătorii au reușit să estimeze prezența la cursuri analizând datele de conectare la rețelele WiFi ale universităților de către 23.391 de studenți, constatând că orele de la 8:00 aveau o prezență cu aproximativ 10% mai mică decât la cursurile de mai târziu.
Datele de actigrafie au fost, de asemenea, colectate de la 181 de studenți, ca parte a unui studiu de șase săptămâni. Analizând datele pentru acești studenți, cercetătorii au putut ști dacă au dormit sau s-au trezit prea târziu pentru a ajunge la cursuri în funcție de timpul de călătorie auto-raportat.
„Elevii nu s-au trezit la timp pentru aproape o treime din cursurile care au avut loc la 08:00, în timp ce rareori au dormit după începerea cursurilor de la prânz sau mai târziu”, au scris cercetătorii.
Apoi, echipa a explorat efectul orelor timpurii asupra somnului elevilor, analizând conectările a 39.458 de studenți la sistemul lor de management al învățării. Folosind datele, ei au putut estima orele de trezire, care s-au aliniat bine cu datele de actigrafie colectate de la grupul mai mic de 181 de elevi.
„Elevii s-au culcat cam la aceeași oră, dar s-au trezit mai devreme pentru a participa la cursurile de dimineață”, a scris echipa. „În consecință, durata somnului nocturn a fost mai scurtă doar în nopțile care au precedat cursurile de dimineață.”
Datele de actigrafie colectate de la cei 181 de elevi au arătat, de asemenea, că studenții au ațipit de multe ori în timpul cursurilor de dimineață.
Poate nu este surprinzător – având în vedere perturbarea somnului și a prezenței la cursuri – echipa a găsit o legătură între orele timpurii și notele mai slabe.
„Analizele notelor la 33.818 studenți au arătat că numărul de zile pe săptămână în care au avut cursuri de dimineață a fost corelat negativ cu media performanțelor”, a explicat echipa, concluzionand că studiul lor sugerează că universitățile ar trebui să ia în considerare evitarea orelor obligatorii timpurii.
Echipa speră că metodele pe care le-au folosit ar putea fi utilizate cu ușurință de alte universități, având în vedere disponibilitatea datelor de conectare la WiFi și sistemele de învățare universitare, astfel încât acestea să își poată evalua și ajusta propriile orare pentru o performanță mai bună a studenților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News