Curtea de Conturi: Nereguli de sute de milioane de lei la Poșta Română

posta
posta

Potrivit Raportului Curții de Conturi pe 2010, valoarea estimativă a erorilor/abaterilor constatate la nivelul Poștei Române însumeaza peste 89,8 milioane lei. Controlul efectuat a depistat printre altele contracte păguboase încheiate de conducerea Poștei, precum cel din 2008 cu Blue Air, în care s-au plătit nelegal servicii de transport aerian neefectuate, producându-se un prejudiciu estimat la circa 40,8 milioane lei (inclusiv TVA).

Atât a plătit Poşta pentru două avioane tarifate în plus, pentru perioada de derulare efectivă a contractului, respectiv septembrie 2008-februarie 2011, fără a lua în considerare structura costurilor operaţionale pe aeronavă.

In derularea contractului s-a constatat faptul ca, au fost facturate zboruri efectuate de 6 avioane pe 6 rute, desi ar fi trebuit facturate numai cursele efectuate de 4 avioane pe cele 4 rute de zbor, astfel platindu-se in plus suma estimativa de 40.868 mii lei pentru cursele neefectuate de cele 2 avioane care nu au fost folosite de catre prestator", se arata in Raportul de control pe 2010 al Curtii de Conturi.

Drept urmare, concluzioneaza institutia, "s-au acceptat si platit nelegal servicii de transport aerian neefectuate, producandu-se un prejudiciu estimat in suma de 40.868 mii lei (inclusiv TVA).

Pierderea unei linii de credit de la BERD de 50 de milioane de euro, în care Poșta a plătit însă peste 7,7 milioane lei

Aceasta este doar una dintre neregulile depistate de controlul Curții de Conturi. O alta arată cum Poșta a pierdut o linie de credit de la BERD, contractată înca din 2007:

"Intre Posta Romana SA si B.E.R.D. a fost incheiat contractul de credit nr 101/5102/12.06.2007 pentru suma de 50.000 mii euro, reprezentand 83% din sursele de finantare necesare pentru acoperirea proiectului constand in constructia unui centru de sortare corespondenta in Bucuresti si modernizarea centrului de sortare corespondenta din Cluj, diferenta de 17% respectiv 10.000 mii euro reprezentand contributia CN Posta Romana SA.

Contract păgubos cu Promotional Service pentru servicii de întreținere și reparații:

CN Posta Romana SA a incheiat cu SC Promotional Service SRL contractul nr.101/60281/14.10.2008 avand ca obiect intretinere si reparatii de tip 'full service' atat pentru masinile de francat, stampilat si obliterat, achizitionate in sistem leasing cat si pentru cele aflate in proprietatea CN Posta Romana SA. Referitor la derularea procedurii de achizitie si contractare au rezultat urmatoarele:

- nefundamentarea valorii estimative a contractului (9.720 mii euro);

- alegerea nejustificata a procedurii de achizitie 'negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare' a avut ca efect incheierea contractului de prestari servicii la tarife necompetitive in sensul ca, fiind singura oferta solicitata pentru aceasta achizitie, tarifele ofertate pentru serviciile achizitionate nu au avut ca baza tarifele practicate la acel moment pe piata serviciilor similare.

Contract păgubos cu Alfa Medical Center SRL pentru servicii medicale:

"In perioada 2008 - 2010, CN Posta Romana SA a incheiat si derulat doua contracte de prestari servicii cu o valoare de 5,553 mii euro fara TVA, pe 4 ani si respectiv cu o valoare de 5,832 mii euro fara TVA pe 5 ani, avand ca obiect prestarea de servicii medicale. Tariful aferent acestor servicii a fost stabilit tip abonament, plata efectuandu-se la numarul mediu de salariati din luna respectiva si nu la numarul persoanelor efectiv investigate, contractele astfel incheiate fiind realizate in proportie de 9,3% si respectiv de 3,5%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel